Annons:
Etikettwindows
Läst 1041 ggr
Jalking
9/9/14, 3:28 PM

Världsrekord i oönskad funktion!

Det finns inget i en dator som kan göra mig så förbannad som "finesser" jag inte har bett om. Nu har jag råkat på en sällsynt envis och elak jävel, Windows Hjälp.

Jag kör Windows 7 och har nyligen installerat en urgammal version av Corel Draw. Jag var tveksam om det skulle fungera, men testade. Fungerar utmärkt, bortsett från att varje gång jag försöker använda ett verktyg i programmet poppar det upp en hjälpruta som förklarar varför jag inte kan få hjälp om programmet. Så länge Windows hjälp är öppet blockerar det Corel Draw.  Jag stänger rutan och den öppnas igen när jag klickar på ett verktyg… Jag kan Corel Draw utan och innan och vill inte ha någon hjälp, men den "hjälpsamma" funktionen verkar inte gå att stänga av. Snacka om björntjänst….

Någon som har en lösning?

Annons:
Jalking
9/9/14, 4:30 PM
#1

Lyckades lösa det genom att installera nåt MS-tillägg som gör det möjligt att använda hjälpen jag inte vill ha.

Detta måste verkligen vara rekord i användarovänlighet. En hjälpfunktion som hindrar mig att använda programmet. Vilken jävla hjälp! Microsoftfolket måste ha varit skitfulla eller höga som julgranar den dan de funderade ut den funktionen.

Zepp
9/9/14, 7:52 PM
#2

Tycker bara de lägger på mer skit/hjälp.. så man knappt hinner köra datorn!

Räcker att man lägger en fjärt så dyker det upp en Appsida!

Och råkar man hosta så öppnas en dragspelsmeny!

Vad är det för fel på att få lov att klicka på funktioner man vill använda innan de öpnas?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

catcult
9/10/14, 2:07 AM
#3

Vad konstigt, det har jag aldrig råkat ut för. Har aldrig råkat öppna någon "dragspelsmeny" när jag hostat heller för den delen… 😉 Däremot verkar mina katter kunna fler kortkommandon än jag någonsin kunnat drömma om, alla programs gränssnitt verkar designade med avsikt att vara så intuitiva som möjligt för kattassar. 😃

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Upp till toppen
Annons: