Annons:
Etikettannonsprogram-virus
Läst 706 ggr
Castiel.
9/11/14, 6:43 PM

Mystiskt virus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej så jag har ett rätt så stort problem då det här är den enda datorn jag har som fungerar någorlunda bra. Idag märkte jag något skumt på en Tumblr blogg som inte har varit där förut (eller så har den varit där hela tiden och jag inte märkt det förrän idag) och det här är något jag stött på många gånger och bråkat med.

Jag har bifogat en bild där jag visar vad det är som hela tiden dyker upp. Min kompis har sagt att det är ett virus. Idag skannade jag igenom min dator först med Microsoft Security Essentials, sen med Junkware och sen med Malwarebytes och den där saken är fortfarande där. Jag får inte bort den. 

Malwarebytes hittade något som hette "Trojan.Agent" som jag tog bort direkt och två andra grejer som såg skumma ut. Men den där saken är fortfarande där.

Någon som vet vad det är för något? Den vägrar försvinna.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Zepp
9/11/14, 8:19 PM
#1

Det är inget virus.. det är ett sk PUP, dvs ett oönskat program på din dator som du har fått med när du laddat ner något annat!

Såå.. kör Malwarebytes antimalvare!

https://www.malwarebytes.org/mwb-download/

Sen Ccleaner.

https://www.piriform.com/ccleaner/download

O sen Glary utillitys.

http://www.glarysoft.com/glary-utilities/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Castiel.
9/11/14, 8:40 PM
#2

Malwarebytes hittade något som började på PUP och dom togs bort, men den där länken är fortfarande kvar.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Zepp
9/11/14, 9:26 PM
#3

Starta om datorn!

Och kör de andra två.. så du får rensat dina tempfiler!

Så länge du inte startat om datorn ligger programmet kvar i minnet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Castiel.
9/11/14, 9:44 PM
#4

Men datorn startades om automatiskt efter att jag fullbordade borttagningen av de skadliga filerna…

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Zepp
9/11/14, 9:51 PM
#5

Och då körde du rensning med både Ccleaner och Glary utillitys?

Du vet.. så länge du inte tar bort filerna som infekterar din dator så lär programmet bara installera om sig igen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MichaelE
9/18/14, 10:59 PM
#6

Vilken webbläsare har du?
Detta är troligen ett ofrivilligt plugin som körs i webbläsaren och dessa kan dyka upp i FireFox, Google Chrome och Internet Explorer. Kolla i tilläggsfliken för just den webbläsaren du använder och hittar du något skumt tillägg så inaktivera det och testa om det hjälpte. Hjälpte det så avinstallera det.

Annons:
VeronicaP
9/24/14, 11:42 PM
#7

Du kan även gå in i kontrollpanelen och program och avinstallera det, om du pekar på den så ser du vad den heter och leta upp den i dina program och avinstallera , funkar när de har hänt här när barnen laddat ner något

Upp till toppen
Annons: