Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1633 ggr
maay
2014-09-25 18:07

Laptopfodral! Hjälp!

Hej! Jag letar efter ett laptopfodral till min skoldator. Vill att man ska kunna öppna upp datorn med fodralet på, dvs inte behöva ta ur datorn i fodralen varje gång. Vet ni vart man kan hitta dessa fodral? Har letat som en galning!! Vet inte om man får länka på iFokus. Om inte så skulle det vara snällt om ni bara kunde säga vad jag ska söka på för att få upp sådana fodral!

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Annons:
Facie
2014-09-25 18:10
#1

Skulle inte köpt ett sådant fodral, lägg att datorn blir överhettad.

Pretty wise //

maay
2014-09-25 18:45
#2

#1 Jo jag är medveten om det :) Men har endast på den korta stunder och har hela tiden uppsikt över den.

//Linnea

Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus

Facie
2014-09-26 21:40
#3

Hm.. Problemet är att den lätt blir överhettad och kan gå sönder. Det kommer också mycket skit i fläkten som gör att datorn kyls ner sämre. Det är nog lättast att köpa ett smidigt fodral som inte tar så stor plats istället så du inte känner att datorn måste stå kvar i det.

Pretty wise //

yeahsica
2014-09-27 20:06
#4

Har nästan bara sett BookBook-fodralen i den modellen och de är ju både jättedyra och gjorda för MacBooks (även om de såklart kan passa andra datorer också).

Ett billigare förslag är att hitta ett fodral du gillar som ser ut såhär: http://www.ordning-reda.com/se/en-us/shop/detail/OR10469/, där alltså dragkedjorna går hela vägen ner till botten av fodralet. Då kan du sy eller sätta fast små resårbitar i varje hörn och göra dig ett eget sådant fodral du vill ha.

Ladydragon
2014-09-27 20:27
#5

#4 jo det finns till Macbook för där kan man ha fodralet på datorn även när datorn är igång MEN det är inget som rekommenderas den överhettas lätt ändå tyvärr

T.S lyssna på dom råden du har fått det är en riktigt dum idé med fodral som sitter kvar på datorn när den är igång och du använder den  och tänk oxå efter vem ska betala för datorn när den gått sönder om det dessutom är en skoldator så är den ju viktig i skolarbetet….

köp ett snyggt fodral och inse faktum att fodral ska endast användas när man transporterar datorn som skydd och inget annat 

Zepp
2014-09-30 22:56
#6

Har min laptop i en hård portfölj.. öppnar locket på portföljen.. och öppnar laptopen!

Fördelen är att man kan ha med en massa andra grejer oxå, som böcker.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Kadoor
2014-10-01 20:14
#7

Varför vill du ha kvar datorn i fodralet? Visst, det är smidigare när man ska plocka ihop sakerna efter sin lektion, men datorn kan bli överhettad och gå sönder. Men lyssnar du inte på det så kan vi inte göra så mycket mer, det är ju du eller dina föräldrar som får ta smällen när den går sönder, i såfall. :)
Som #5 säger, så borde du köpa ett snyggt som du endast har när du ska transportera den. Egentligen spelar det ingen roll hur det ser ut, det viktigaste är ju att det skyddar bra!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: