Annons:
Etikettövrigt
Läst 780 ggr
Lina Strindlund
9/28/14, 11:42 AM

Stängde du av spisen?

Ja, gjorde du det? Hur länge sedan var det du lämnade datorn och kollade dig omkring i verkligheten egentligen? ;)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Siggebus
9/28/14, 11:56 AM
#1

Ha ha …det där är ett återkommande problem för mig!

Vet inte hur många ggr jag har satt ägg på spisen för kokning och "plötsligt" hör jag hur det liksom smäller och sprakar ute i köket.
Rusar ut och förväntar mig se eldslågor men tur är så har det aldrig gått så långt utan bara lite torrkokning i sitt första skede 👍

Lina Strindlund
9/28/14, 4:42 PM
#2

jo mig har det hänt att middagen förstörts några ggr, det är därför jag varnar/frågar er andra hur det är för er. ;) läskigt att man kan glömma mat på spisen, och andra saker. :P  man borde ha ett larm på datorn som säger till när man suttit där typ 30 min "rrrrrrring! dags att kolla spisen/hemmet!" ;) 

Detta var alltså tänkt som en väckarklocka för både mig själv och er andra. Hoppas ingen tog illa upp! Har kört den här frågan i andra forum på iFokus förut, med mkt varierande och intressanta svar. ;)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

kissidor
9/28/14, 4:53 PM
#3

spisen brukar jag inte lämna obevakad, då tar jag en surfplatta och sätter mig i köket isf 😉. men däremot brukar jag glömma badvattnet som jag håller på tappa upp, och det är inte heller superbra… 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

Perly
9/28/14, 5:25 PM
#4

Har endast lyckats "glömma" (satte på fel platta) en gång o det innan mobiler o datorers herravälde

Alltid Oavsett

Siggebus
9/28/14, 7:41 PM
#5

Jag skrattade i mitt inlägg men det finns ju givetvis ett allvar i det - jag tycker också det är läskigt att man kan bli så "döv/blind" för nuet som man kan bli när man sätter sig vid datorn.
Tror inte man riktigt inser hur snabbt tiden försvinner när man fastnar med något intressant på skärmen. Står jag och TITTAR på kastrullen och väntar på att det ska börja koka så tar det ju evigheter! 🤔
Jag torrkokte mina ägg så sent som i fredags och det var inte första gången så nu har jag förbjudit mig själv att sitta vid datorn när jag lagar till något på spisen 🙂

Lina Strindlund
10/3/14, 5:14 PM
#6

klokt att göra ren sak i taget :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: