Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 1583 ggr
[VSK]
9/29/14, 12:18 PM

"Windows 9 blir gratis för Windows 8-användare"

Microsofts chef i Indonesien uppger i en intervju att uppgraderingen till nästa version av Windows kommer att bli gratis för Windows 8-användare.

Länk

Annons:
[VSK]
9/29/14, 12:19 PM
#1

bamse, håll ut 🤦‍♂️

😃

kissidor
9/29/14, 12:21 PM
#2

👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

beem
9/29/14, 7:02 PM
#3

Jag verkar tillhöra den lilla skara som gillar Windows 8. Trots att jag hade Windows XP före datorbytet som jag verkligen älskade så blev Win. 8 en positiv överraskning. Det blir spännande att se vad Win. 9 har att erbjuda.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
9/29/14, 8:12 PM
#4

Win8 är bra om man har en startknapp som funkar som den skall.

annia1
9/30/14, 3:43 AM
#5

Det har gått flera rykten om win 9. Bland annat att den även ska komma i nån gratisverison. Alltså det skulle då alla kunna få. Pratas även om att dom ev kommer göra nåt specialerbjudande för de som har XP

Det med gratisversion var tal om att win8 skulle komma i en gratisversion, men så har ju inte blivit, inte vad jag sett i alla fall. Jag vet inte, det kanske är den versionen som gäller win9.

Vilket som så kommer det bli kul att se imorgon det dom presenterar. Sen får man ju vänta till sommaren innan den färdiga släpps.

.

Annons:
annia1
9/30/14, 1:42 PM
#7

beem nej de flesta som köpt ny dator har köpt win7 det är därför win 8 har så få användare. En av de artiklar som tar upp att människor fortfarande köper win 7. Hittar inte den artikeln som tar upp att de som gått från xp hellre köper win 7.

När det gäller artikeln du länkar till så säger den att många som har win 8 inte kommer få den gratis. För de flesta som köper en ny dator brukar ha installerat från början och då har de OEM licens och de kommer inte få gratis uppgradering. Utan enligt länken så är det bara de som köpt en fristående licens på win 8 eller 8.1 som får gratis.

.

Upp till toppen
Annons: