Annons:
Etikettprogramvara
Läst 857 ggr
_Fisken
9/29/14, 10:05 PM

Teamviewer, fjärrstyrning/möten

Pinsamt men Teamviewer har gått mig förbi under många år. Nu har jag på jobbet fått vantarna på en licens. Vilket utmärkt verktyg inom yrket om man har datorer runt om sig som behöver fjärrstyras. Jag kommunicerar med externa konsulter och fram tills nu har vi haft en smartphone med högtalaren på(!). Uselt. Men nu jädrar blir det förbättring! 
Jag tror säkert nån kan berätta mer om TV men fjärrstyra datorer är enkelt och ska testa möte under veckan. 
Det finns också en gratislic som jag använder privat mot mina supporttörstande syskon med sina "inverterade tangenter", inbillade "virusattacker" och NSA-besök.

Annons:
Ladydragon
9/30/14, 1:29 PM
#1

Teamviwer är ett riktigt bra program 🙂

och som du skriver för privatbruk så är det gratis vilket gör det enkelt o smidigt om man behöver hjälpa en vän eller familjen med nåt datorkrångel 
vilket jag har får göra med jämna mellanrum

_Fisken
9/30/14, 2:41 PM
#2

Javisst. Men tänk också alla företag som har ett fullt fungerade nätverk inom väggarna men de kör bara e-post externt! Där kan T.V. göra stor nytta vid möten via webben. Det hänger på om de har "nån" som har visioner och som kan implementera "nytt" i lagom försiktig takt.

[VSK]
9/30/14, 9:48 PM
#3

Vad jag fatta så kan inte två gratisversioner koppla ihop varandra, eller fatta jag så totalt fel? 🤔

_Fisken
9/30/14, 10:18 PM
#4

Joo…..det vill jag väl mena.  Jag har ett gratiskonto (ej företag) och sen har jag ett annat gratiskonto för företag på jobbet. Det stänger ner efter typ 3 minuter och vill att vi betalar licens. Jag kommer åt datorn på jobbet fullt ut och när jag är där kommer jag åt datorn hemma. Hur simpelt som helst. Datorn på jobbet ingår i min grupp  hemma här. Samma med min privata dator men i jobbets grupp.

Upp till toppen
Annons: