Annons:
Etikettwindows
Läst 1381 ggr
Gejter
10/6/14, 11:35 AM

Ikoner som försvinner

Hej!

Är det någon som vet varför vissa skrivbordsikoner försvinner? Jag har försökt hitta någon inställning, men inte lyckats. Ungefär varannan dag måste jag gå in och skicka dom som genvägar till skrivbordet. Det börjar bli lite irriterande. Jag har Winows 7 på båda datorerna.

Någon som har nån idé om vad det beror på och finns det nån inställning som jag inte har hittat?

Annons:
Emmy
10/6/14, 11:39 AM
#1

Självklart om någon annan använder datorn kan det ju bli så. ;) Men annars så har jag hört att  i jsut Windows 7 så är det/har det varit problem med just skrivbordsikonerna..

Inkanyezi
10/6/14, 12:07 PM
#2

Nu använder ju  inte jag Windows 7 särskilt mycket även om jag har det kvar på min dator.

Om ikoner försvinner från skrivbordet, kan det så klart handla om en bugg, men det kan också vara någon mjukvara som är inställd på att flytta ikoner som inte används mycket till en mer undanskymd plats.

Jag vet inte om Windows har någon sådan inställning, men det finns rensningsprogram som kan göra det.

JonasDuregard
10/6/14, 1:33 PM
#3

Skulle kunna vara det här: http://support2.microsoft.com/kb/978980

Vad är det du skapar genvägar till?

Gejter
10/6/14, 2:41 PM
#4

Genvägarna går bla till skrivare och några spel spel. Jag ska testa med att begränsa till fyra genvägar och se om det hjälper annars får jag göra en mapp att ha dom i. Tack för tipset och den bifogade länken! Den var hjälpsam!

Zepp
10/6/14, 4:13 PM
#5

Eller så är det den automatiska funktion rensa bort gamla Ikoner på skrivbordet?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gejter
10/6/14, 4:37 PM
#6

Nej, det kan det inte vara eftersom det finns de ikoner som nästan aldrig används och de försvinner inte.

Annons:
Upp till toppen
Annons: