Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1426 ggr
Skitgalen
2014-10-19 00:43

Gul skärm...

Idag bytte jag till en ny hårddisk för den gamla började lägga av. 
Jag installerade nytt operativsystem på den och la in alla drivrutiner som jag skulle. Sen såg jag att skärmen var gulaktig typ, det vita såg mer beige ut och alla fotografier såg ut som dom hade Sepia-filter. Varför blir det så? Har testat installera om drivrutinerna för mitt grafikkort flera gånger men det hjälper inte. 
I enhetshanteraren inaktiverar jag grafikkortet och då blir det normalt igen och direkt när jag slår på det så blir det gult. 
Har testat alla basic grejer jag kan komma på, vicka på sladden, har startat om datorn flera gånger, uppdaterat alla drivrutiner osv men det hjälper inte! 

Jag har haft detta problemet tidigare men då löste det sig, dock minns jag inte hur jag gjorde men jag är ganska säker på att det löste sig efter att jag installerat om drivrutinerna för hela grafikkortet. Men inte denna gången…  
Den är inte mer än 1 år gammal och jag har verkligen inte råd att köpa ett helt nytt grafikkort..

Annons:
Skitgalen
2014-10-19 17:50
#1

Ingen som vet??

Record
2014-10-19 22:14
#2

#Skitgalen

Finns det ingen som kan tolka ditt problem, kanske beror det på att du inte skrivet typ av dator och grafikkort. Att du vid något tillfälle fick bort felet "när du slår på det" (grafikkortet ? eller?) Kan det funka så tipsar ja på att kortet är ett AGP-kort som till viss del har lossat i sin hållare, ibland får man knyta fast kortet med en tråd. felet är då att kortet inte kan prestera grundfärgerna R,G, B. Detta händer med stationära datorer.

JonasDuregard
2014-10-20 11:31
#3

#0 Om det påverkas av att du inaktiverar grafikkortet i enhetshanteraren(!) så är det med allra största sannolikhet ett mjukvarufel.

Du skriver inte vilken version av windows du använder, men har du provat att använda det inbyggda verktyget för att kalibrera färgåtergivning? http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/calibrate-your-display

Annars finns det en hel del andra grafikkortsinställningar som kan ställa till det, men det beror lite på vilket grafikkort du har.

JonasDuregard
2014-10-20 11:33
#4

Det kan också vara värt att trixa med inställningarna för själva skärmen, även om det kanske slutar i att du kompenserar en felaktig inställning i datorn med en motstående inställning för skärmen…

Skitgalen
2014-10-20 18:21
#5

Jag har löst det nu

JonasDuregard
2014-10-20 20:52
#6

Skriv gärna någon rad om hur du löste det, så att någon som har samma problem och lyckas hitta hit kan få hjälp.

Annons:
Skitgalen
2014-10-20 20:56
#7

Jag vet inte hur jag gjorde, det bara försvann, va väl nån uppdatering antagligen

Upp till toppen
Annons: