Annons:
Etikettövrigt
Läst 1219 ggr
Pialinn
10/22/14, 10:36 AM

Program vid start

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste alla dessa program köras vid start?

Har fått in reklam i alla dess former i datorn, och kollar runt nu på allt jag kan hitta?

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
Pialinn
10/22/14, 10:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är fortsättningen på listan. Vilka skulle jag kunna stänga av.

Jag kollar några sajter, spelar spel jag laddat ner och lägger in foton.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Kaj
10/22/14, 11:45 AM
#2

De flesta är nog bra att de ligger där men vissa som ex fst_pt_100 tror jag är ett antivirus program du installerat och då behöver de vara igång.

Om du enkelt vill slå av på olika processer och se vad som händer kan du gå till Microsofts sida systeinternals. Förrutom att där finns en massa bra analysverktyg så finns det ett som heter AutoRuns där du dels kan se vilka program som körs direkt vid uppstart men också kan slå av och på dessa.

Pialinn
10/22/14, 12:00 PM
#3

Jag trodde att de programmen ovan var de som startade när jag startade datorn, och att jag kunde stänga en del som jag inte behöver.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Kaj
10/23/14, 10:35 AM
#4

Precis vad det är men vissa behövs för ett fungerande operativsysrtem. Att stänga av Antivirus program vid uppstart är en mycket dålig idé då dessa normalt skall vara  bland det första som startas upp efter OSet för att förhindra att man får virus redan vid uppstart.
Andra saker kan också behövas som t ex drivrutiner mm. Därför ska du bara stänga av det som är onödigt och då måste man gå igenom program för program och se vad de är för något och utifrån det ta beslut att stänga av dem. T ex brukar Adobe ha program som hoppar igång vid uppstart trots att de inte behövs. Dessa och liknande program burkar jag stänga av för de går igång när de behövs. Ex att jag försöker öppna en PDF fil då hoppar Adobes olika moduler igång automatiskt - ta väl iofs några sekunder extra då första gången men det gör ju inget.

Ladydragon
10/23/14, 11:05 AM
#5

Alltså du tänker helt fel….

det sista du ska göra är att börja rota i vad som startar med datorn…du måste veta vad du gör innan du gör det…vissa saker är väldigt viktiga och måste få starta med datorn 

det du behöver göra är att scanna datorn ordentligt först med ditt antivirusprogram och sedan antispionprogram Spybot Superantispyware Emsisoft anti-malware 

du borde nog oxå googla på nåt gratisprogram som kan ta bort PUPS

Pialinn
10/23/14, 3:43 PM
#6

Jag tänker absolut inte ta bort något av ovanstående då jag inte vet nåt om vad de ska va' till.

Det var därför jag frågade här om nån vet om alla dessa program behövs.

Jag hittade vad det var som gjorde att jag fick all denna reklam när jag scannade datorn, så det felet är löst.

Jag har bra antivirus&malware-program, så där är inget problem.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
ru4real
10/26/14, 1:18 AM
#7

Ett tips är ju att googla på varje namn och sen kolla vad det är för ngt program som startas. En del av de du visar upp kan du ta bort från starten, t ex Acer backup manager, som troligtvis inte behövs…

Zepp
10/26/14, 2:41 AM
#8

Av den listan kan jag lista ut att du har en ACER laptop med Intelprocessor och windows operativsystem.

Egis kommer med ACER och är för att kryptera dina filer.

FS_PT_100 verkar hänga ihop med Netgear?

T4PC verkar vara ett adware??

IObit är väl programmet som skall ta bort adware?

RaUI förefaller vara ett program som spelar in eller reagerar på vad du skriver på tangentbordet och vad du kör för program?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: