Annons:
Etikettinternet
Läst 1373 ggr
[Älskamig]
2014-10-26 16:05

Vidrigt med reklam på datorn!

Hej på er!

Jag undrar om någon av er vet hur man får bort all denna förbannade reklam som jag på något sätt lyckats få till på min dator. Eller ja, när jag är inne på webbsidor.

Vet att det kan finnas mycket reklam på en del sidor och så, men jag har en annan dator och är jag inne på samma sidor med den, kommer det inte alls upp lika mycket reklam. Oftast är det sådan oseriös reklam som "57 åring ser ut som 31 åring" eller "Klicka här och du får träffa en brasiliansk tjej" osv.  Skumt….. 

Måste ha kommit när jag laddat ner något…

Dessutom lyckas jag inte få upp Google Chrome eller Mozilla Firefox på datorn när jag klickar på ikonerna. Kan bara gå in på Internet Explorer, men där är det så vidrigt mycket reklam…

Annons:
battlecruiser12
2014-10-26 17:45
#1

Om du kan engelska finns här en guide för att ta bort det: http://malwaretips.com/blogs/remove-browser-warden-virus/

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

Zepp
2014-10-26 18:50
#2

Kör Malwarebytes antimalware, sen CCleaner och Glary Utillitys!

Oså scannar du sen datorn med ditt antivirusprogram som du satt till att ta bort alla PUP!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Älskamig]
2014-10-29 16:11
#3

Haha, fattar inte … är inte så teknisk :o

bamse6311
2014-10-29 18:41
#5

Ladda ner och installera Malwarebytes.
Skanna sedan datorn så skall du se att det troligen löser sig.

Här nedan länk till Malwarebytes och du kan ta gratisversionen.
När du laddat ner och installerat den så är allt på svenska.

https://www.malwarebytes.org/

Bästa hälsningar,
Bertil

[Älskamig]
2014-10-30 15:49
#6

Skannat, men har fortfarande inte blivit av med reklamen o.o eller jo, någorlunda…

Annons:
Zepp
2014-10-30 18:55
#7

Körde du CCleaner på att ta bort alla gamla filer?

För om du inte rensar bort allt gammalt som ligger i tempkataloger så instaleras de bara om igen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[0123]
2014-10-30 19:25
#8

Jag tror det räcker med AdBlockPlus?

Jag änvänder det  i min dator den lägger en vit "skiva" över reklamen så den syns inte den spärrar också reklamen som spelas upp innan en video på YouTube :P smidigt som fasen :)

Zepp
2014-10-30 22:42
#9

Då har du fortfarande kvar problemet men slipper att se det!

Problemet med PUP är att de kan ställa till det med att lämna bakdörrar till din dator, alternativt spelar in dina koder till banken och skicka dessa till någon du inte vill skall ha tillgång till dessa.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: