Annons:
Etikettwindows
Läst 946 ggr
AChristian
11/10/14, 3:34 PM

Active X

Är det något man MÅSTE ha och i så fall varför? Inbillar mig att det har blivit fel i registret vid några tillfälle som jag har rättat till med ccleaner. Men det är som jag säger, det behöver ju inte vara just det programmet som felar….

Annons:
Zepp
11/10/14, 3:36 PM
#1

Näe man behöver inte ha Active x, bara när man surfar då mycket körs i acitve x!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

AChristian
11/10/14, 3:56 PM
#2

De var just där som problemen uppstod. Kunde till slut inte få outlooken att öppna sig. Summa summarum; så måste man ha de ändå!!??

Tack för svar!

Zepp
11/10/14, 4:26 PM
#3

Först o främst så bör man kolla att det verkligen är active x som strular, så det inte är något annat.

Det är väl bara i IE som det körs?

Sen så, som lök på laxen så har det lagts till Active x filtrering i IE, så man behöver ställa in det rätt för att det skall funka.

http://sv.wikipedia.org/wiki/ActiveX

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/should-install-activex-controls#1TC=windows-7

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

AChristian
11/10/14, 6:02 PM
#4

Men till sist strulade hela systemet (W 8,1). Det segade nåt fruktansvärt och betedde sig som om det hade fått virusinfluensan. När jag till sist kollade registret med Ccleaner visade det sig att en mängd ActiveX- filer var problemet. Var dom ursprungligen har kommit ifrån har jag ingen aning om.

Nu har jag låtit cleanern städa reget  och datorn är återigen som ny!

Christian

Zepp
11/10/14, 7:40 PM
#5

Låter mer som att någon/något försökt smitta din dator med Active x kontroller?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

AChristian
11/10/14, 8:22 PM
#6

Min misstanke är just så. Var nog ute på för djupt vatten när jag letade efter en speciell sak för Avast´en varnade som aldrig förr. Men nu är det som sagt bra igen!

Tack för svar!

Christian

Annons:
Zepp
11/10/14, 8:34 PM
#7

Active x är i princip script som låter något köras på din dator utan din vilja!

För det mesta vill man det, typ banken och sådant.

Tror det e därför IE har ett active x filter, så man får frågan om man vill lägga till den kontrollen.

Likaså Windows update, då tillåter man att windows uppdate scannar ens dator utifall man behöver några uppdateringar.

Kör även Glary Utillities, det är ett komplemet till CCleaner.. gör lite samma saker men är olika bra på lite olika saker!

Scanna även med malwarebytes antimalware.. så har du gjort vad du kan utan att djupdyka ner i systemet manuellt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: