Annons:
Etikettprogramvara
Läst 2132 ggr
_Fisken
2014-11-15 18:39

Botemedel för sega datorer

Har kört Glary Utilities (1-Click Maintenance) och Malwarebytes på barnens datorer. Datorerna var nästintill oanvändbara. Nu är de som nya.  :-)

Annons:
[VSK]
2014-11-15 19:03
#1

👍

deeman
2014-11-16 13:54
#2

#0

👍
Kul att du upptäckt Glary Utilities och Malware Anti-Malware  -  två små fria program som kan göra underverk.
Betalvarianterna av dem är "Outstanding" - tycker mig för närvarande inte se till något annat som är bättre…..

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


_Fisken
2014-11-16 14:41
#3

Ja, jag fick tipset av er i nån tråd. De var bra förslag. En del av er jobbar som "IT-nissar" och de brukar besitta bra kunskaper om slikt.

Blanksteg
2014-11-16 15:06
#4

Jag installerade nyss ned gratisversionen av Malwarebytes, men plötsligt så stod det att min gratisperiod gått ut. :/

Zepp
2014-11-16 15:20
#5

Då har du laddat ner provapåversionen av den betalda!

Och från det ena till det tredje, jag anses vara en ITfreak på jobbet, men det är jag inte, däremot så är jag autodidakt, dvs lärt mig själv!

Hur som helst, micklar en del med våra servrar om så behövs, och så kommer kollegor till mig med sina hemmadatorer som strular, främst så är det deras döttrars!

Döttrar är värst, en massa pink pony och ingen som helst säkerhet/säkerhetstänkande.. sen så verkar de ladda ner så gott som helst vad som helst!

Att deras AV-program gick ut för tre år sedan verkar inte bekomma dem, däremot är det viktigt att ha en häftig skärmsläckare/skrivbordsbild.. som de hämtar från vilken suspekt domän som helst.

Att de inte uppdaterat sitt OS på tre år verkar heller inte vara något problem!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Blanksteg
2014-11-16 15:25
#6

Ok, det var då allt en snål prova på-version… :P

Jag klickade på länken där det står Free Version Download, på startsidan.

Annons:
[VSK]
2014-11-16 15:42
#7