Annons:
Etikettinternet
Läst 406 ggr
Maja
11/19/14, 2:08 PM

Google Maps: Skapa ny utgångspunkt?

Jag visste inte vilken iFokus-sida jag skulle ta upp det här på, men "Datorn" kändes mest rätt.

Jag bor utomlands, men varje gång jag går in på Google Maps på datorn så utgår den från att jag är i Sverige och alltså så fort jag öppnar Google Maps så får jag kartan över Sverige, fast jag vill ha den över där jag bor. Jag har varit inne på mitt konto och letat efter någon form av "Välj din utgångspunkt" eller så, men inte hittat någonting.

Måhända att det är dagens i-landsproblem, men då internet i detta land är segare än en snigel i många fall så vore det skönt att inte behöva ladda Sverigekartan först varje gång, för att sedan ladda Australienkartan.

Kan någon berätta hur jag gör för att få Australien som utgångspunkt?

Annons:
Zepp
11/19/14, 6:42 PM
#1

Skumt, du har säkert lagt in en hemmaadress?

När jag var i Turkiet så startade den där!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Maja
11/20/14, 4:51 AM
#2

Mycket möjligt. Problemet är bara att jag inte vet hur jag ställer om det… 🤔

Jalking
11/20/14, 9:30 AM
#3

Jag förutsätter att vi pratar om Google maps i ett webfönster i datorn…

Till vänster högst upp står din adress och "Är detta inte din nuvarande plats? Ange rätt plats." Den sista meningen är klickbar.

Om det jag skrev ovan inte syns bör du ha en liten ruta med en pil i högst upp till vänster på kartan. Klicka på den.

Maja
11/20/14, 11:35 AM
#4

Det är på datorn, ja.

Hittar ingen sådan pil i vänstra hörnet, där finns bara sökfältet.

Däremot, efter att ha googlat, letat, läst, googlat och letat så hittade jag inställningen! 😃 Så nu är problemet löst och lösningen var givetvis jätteenkel. Nere i högra hörnet finns en cirkel och det räckte att klicka på den. Tror att jag har provat alla möjliga saker, men givetvis inte klickat på den…

Upp till toppen
Annons: