Annons:
Etikettinternet
Läst 885 ggr
Flöffo
11/27/14, 7:15 PM

"Uppdatera" Google

Ska försöka förklara detta utan att det blir för rörigt. Jag har två kanaler på YouTube, på kanal 1 hade jag ett användarnamn och på kanal 2 mitt för och efternamn. Sedan bestämde jag mig för att få bort mitt för och efternamn på dom flesta offentliga sociala medier. Jag bytte då användarnamn på kanal 1 och döpte kanal 2 till det som kanal 1 hetat innan.

 Nu är det så att när man googlar på mitt användarnamn så kommer det upp två saker som jag gärna skulle vilja ändra på. Det första är att det är min första kanal som kommer upp (youtube) och inte den andra, när man klickar på den står det dock det nya användarnamnet. Det andra är att när man googlar på mitt användarnamn så kommer det upp en länk till min twitter, och i den länken står mitt hela, riktiga namn. När man klickar finns det inte med. 

Jag förstår ju varför det är så och jag vet att det ibland kan ta väldigt lång tid innan Google uppdateras. Finns det något sätt att skynda på processen så att dom kollar sidorna och faktiskt uppdaterar?

//Flöffo

Annons:
Zpookey
12/1/14, 4:58 PM
#1

Rörigt blev det :)

http://www.google.se/contact/

Flöffo
12/2/14, 9:55 PM
#2

#1 Hah

Är dock rädd att jag ska göra fel så att hela sidan försvinner eller något. YouTube länken har uppdaterats, bara Twitter kvar nu. Kan man kontakta någon på twitter och be dom ta bort namnet i länken kanske?

//Flöffo

Flöffo
12/2/14, 10:15 PM
#3

Nu tror jag att jag har skickat iväg en begäran.

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: