Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2144 ggr
Malyna
11/28/14, 3:59 PM

Vill kunna ta kort med inbyggd cam.

Jag har en Acer dator (bärbar). Jag har en inbyggd kamera och vill givetvis ta kort med den som alla andra kan. Hur ska jag göra? Det finns inget program för det i datorn eller fanns inget med. Vad laddar jag ner gratis eller är det så att jag inte ser programmet?

Sedan är Skype redan registrerat på datorn, men det vägrar fungera. Kommer inte in där.

Sajtvärd på Polen

Annons:
Anders49
11/29/14, 9:56 AM
#1

I  windows 8 klickar du på kameran  i startfältet.

Sedan är det bara att ta kort eller filma.

Kaj
12/1/14, 11:54 AM
#2

Förvänta dig ingen super kvalitet på bilden eftersom den inbyggda kameran brukar vara helt kass vad gäller upplösning. De är mest till för att kunna köra web-cam.

Malyna
12/1/14, 1:59 PM
#3

Har letat igenom hela datorn flera gånger & finns ingen kamera symbol eller något man kan tro är kameran? Jag laddade ner något program för Acer webcam, tror det hette crystal något? Funkar inte det programmet.

Sajtvärd på Polen

Kaj
12/1/14, 2:42 PM
#4

Skriv kamera i sökrutan i Win 8 eller Win 7 beroende på vad du har

Mysan59
12/1/14, 8:22 PM
#5

Mylana: Satt precis och undrade detsamma som dig! När jag söker i sökrutan så kommer jag till cameras and Scanners, men sen kommer jag inte vidare, för den vill bara ha fram scannern.

Jag tror mig veta att den ska funka, för jag har laddat hem en spegel till datorn (sminkspegel) och då funkar cameran, så varför kan jag inte bara sätta på den när jag vill ta en bild.

Jag har en HP med vista

Mysan59
12/1/14, 8:53 PM
#6

Jag hittade hur jag skulle göra! 🙂

Annons:
Zepp
12/1/14, 10:48 PM
#7

Jättebra! 🤪

Hur gjorde du!

Grejen med ett sådant här forum är att lära av var andra!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anders49
12/2/14, 6:31 AM
#8

Det är kanske lite svårt att se att det är en kamera  på startfältet i Windows 8.1. men i övrigt så är det inte svårt.

1.  Klicka fram start fältet - Det skall stå Start i övre vänstra hörnet.

2. Klicka på kamerasymbolen. En liten kvadrat precis under hörlurarna.

3. Starta fota eller filma.

4. Du hittar bilderna i en speciell mapp i mappen bilder.

Det finns flera sätt att lösa problemet och det är inte svårare i de andra operativsystemen.

Mysan59
12/2/14, 5:36 PM
#9

#7 Zepp Det har du helt rätt i - ber om ursäkt.

Kan bero på att jag har så svårt att förklara mig.

Hur som helst, googlade och hamnade här https://www.flashback.org/t1480415 och därifrån gick jag vidare hit  http://drivers.softpedia.com/get/SCA…02827777.shtml via en hänvisad länk. 😉

Malyna
12/2/14, 6:47 PM
#10

Såhär ser mitt startfält ut. Hittar inget.. Som sagt crystal eye laddade jag ner & det funkar ej..

Sajtvärd på Polen

Malyna
12/2/14, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här är bilden

Sajtvärd på Polen

Anders49
12/3/14, 9:07 PM
#12

Min beskrivning gäller Wnidows 8.1 men du har ett annat OS.  Det ser ut som Vista.  

Min  webbcam i min Vistadator fungerar bra att ta kort med. Men jag har inte samma program.   Jag är säker på att det fungerar för dig om någon kunnig hjälper dig. Lite svårt för mig att veta exakt.

Om du vill få ut bilder från Skype går du till appdata. De lagras där. Jag misstänker att kvaliteten är låg.

wingren
12/3/14, 10:18 PM
#13

Min webkamera fungerade förr i tide att ta kort med, det programet är nu för tiden magiskt borta från datorn. Jag kan ta kort i skype men inte justera bilderna direkt i kameran som förut. Hade då vista på min asus. Du får se det som magi helt enkelt ;)

Annons:
Zepp
12/3/14, 11:21 PM
#14

Har oxå Acer, man går in på Appgränssnittet och klickar på kamera, så startar den.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: