Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1486 ggr
Aristarcos
2014-12-06 08:43

Adblock plus ??

Hur fungerar adblock plus med banken tex ? Är det ett säkert program ?

Annons:
[Jens]
2014-12-06 08:48
#1

Du kan lägga till t ex din bank i vitlistan, dvs lägga till domännamnet till din bank i en lista där adblock plus inte ska köras på.

Aristarcos
2014-12-06 08:51
#2

Inne i webbläsaren eller i adblock plus ? Vet om det är ett säkert program i allmänhet ?

[Jens]
2014-12-06 08:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har använt programmet i många många år så det är ingen fara med det. När du väl har installerat Adblock plus så klickar du på ikonen adblock plus som finns i webbläsaren och sedan Alternativ, där kan du lägga till banken i vitlistan. På bilden ser du att jag har lagt till min bank i vitlistan.

Aristarcos
2014-12-06 09:04
#4

Blockerar den allt otyg här? 😉

Inkanyezi
2014-12-06 09:29
#5

Nej, den blockerar inte allt otyg. Den blockerar objekt som du har valt att blockera, företrädesvis blockerar den bilder, men med lite finlir kan man få den att blockera annat om man skulle få för sig att göra det. När man med Adblock Plus i webbläsaren högerklickar på en bild, får man valet att blockera objektet. Det går att sätta filter som är olika grova, så man kan bestämma att bara blockera vissa bilder från en server eller allt som kommer från den servern eller bara en viss mapp, eller sådant som följer ett visst mönster.

För att blockera sådant som sänds med skript finns tillägget NoScript, som kan stoppa exempelvis animeringar eller annonsrutor som byter innehåll. Platshållaren för objektet blir kvar, men man slipper reklamen/animeringen.

Aristarcos
2014-12-06 09:52
#6

Framför allt annonserna med ljud vill jag blockera, det andra bryr jag mig inte så mycket om… men fy…de med ljud är outhärdliga.. fattar inte iFokus teamet…

Annons:
[Jens]
2014-12-06 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Kör du Mac och Safari så finns inte NoScript utan motsvarigheten heter JavaScript Blocker. När jag besöker denna sida så har jag tre stycken 'blockerare' och det är Ghostery som har blockat 4 st saker, Adblock Plus och blockerat 2 st saker och JavaScript Blocker har blockerat 4 st saker och då har jag inget reklam eller annat skit på sidan 😉

Aristarcos
2014-12-06 10:20
#8

Har vanlig PC :)

[Jens]
2014-12-06 10:30
#9

Då kan du köra adblock plus och NoScript

Inkanyezi
2014-12-06 11:54
#10

Ljudet körs alltså av ett skript, och AdBlock stoppar inte skript, utan det stoppar laddning av websidor. NoScript däremot kan hindra att skript körs, och därmed kan det stoppa att ljudet spelas upp.

Aristarcos
2015-01-04 09:27
#11

Det räcker faktiskt bra med bara NoScript ! Googlade mig fram till att adblock kräver mycket av datorn för att fungera. :) Annonserna är borta

Upp till toppen
Annons: