Annons:
Etikettinternet
Läst 2571 ggr
Blanksteg
2014-12-11 21:51

Bank-id fungerar inte.

När jag ska logga in på hemsidor som kräver inloggning med bank-id så får jag meddelandet att bank-id saknas i datorn, trots att jag har installerat appen/programmet och har ett giltigt bank-id (som jag kan se när jag öppnar appen/programmet).

Vad kan felet vara? Verkar funka när jag installerar programmet igen och hämtar nytt bank-id, men vill ju inte behöva göra så varje gång jag ska logga in någonstans.

Förut, innan detta problem uppstod, så brukade ikonen för programmet finnas i den där rutan längst ned till höger vid datum och tiden, men nu finns den inte där längre.

Annons:
Leon1973
2014-12-11 21:57
#1

datorn?

Operativ?
Webläsare?
Uppdaterat allt?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Torparmor
2014-12-11 22:02
#2

Man har gjort om Bank-Id, så se om det inte kommer upp anvisningstext någonstans överst på skärmen. Jag tyckte det gömde sig bland en massa andra texter


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

ToniaMV
2014-12-11 22:07
#3

#0 Jomen det där upptäckte jag nyss - när jag skulle kolla mitt skattekonto - ville kolla när skatteöverskottet kommer.

Jag fick samma typ av felmeddelande som du - att jag inte hade nåt BankId fastän jag visste att jag hade - men där fanns en länk för att uppdatera BankId - tydligen till en nyligen releasad version. Jag uppgraderade och stängde ner webläsaren och startade sen om läsaren och då var det inga problem - jo, jag fick klicka på en liten snurr ruta med text "Starta BankId programmet".

Kolla här på länken så hittar du länk att uppgradera BankId - lycka till!

https://m05-mg-local.idp.funktionstjanster.se/mg-local/auth/ccp10/grp/this

Blanksteg
2014-12-11 22:12
#4

Tack!

Det funkade nu! Fanns en uppdatering av webbläsaren som jag då utförde, och så installerade jag bankid-programmet igen.

Leon1973
2014-12-11 22:19
#5

Kanon! Det är viktigt att hålla sitt "system" uppdaterat.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Zepp
2014-12-11 22:22
#6

Om det är IE du använder så blockeras det av scriptfiltret, tryck bara att du vill köra det!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Blanksteg
2014-12-11 22:23
#7

Det är chrome jag använder. Behövde också ge webbläsaren tillåtelse att köra programmet, så kanske hade med det att göra också.

Upp till toppen
Annons: