Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1546 ggr
Clariiz
2014-12-27 13:01

Hjälp med val av laptop samt tips.

Har kommit fram till dessa.

http://www.inet.se/produkt/1972434/a…ax-1st-hushall

Bättre processor samt SSD hårddisk men en resa på ca 20mil för att hämta ut pga slut i lager. Negativa är väl att den inte har någon CD-läsare så som jag förstår det.

http://www.billigteknik.se/hogpresta…paign=prisjakt

Lite sämre processor ingen SSD men har en CD läsare.

Är någon av dessa något att ha för en dator runt 5000 SEK eller har någon något annat tips?

Prisklass alltså 5000 SEK, ska användas till LoL, hearthstone, sims samt internet chill.

Tack på förhand.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Annons:
Niklas
2014-12-27 13:06
#1

Jag skulle inte byta bort en SSD mot en CD-spelare. Det går att köpa lösa om du skulle behöva en.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Calcifer
2014-12-27 13:08
#2

Nu är jag ingen tekniker, men jag ställer den uppenbara frågan:

Spelar du via cd-skiva? Ska du använda den till att se DVD filmer?

Mitt svar på de frågorna är ett rungande JA, så för mig skulle en dator utan dessa komponenter vara ett nej, nej, nej.

Sedan kan en tanke vara att kolla upp vilka spel de skulle klara, för visst du kanske bara spelar dessa spel NU, men om ett år? Kommer de klara de spel som kommer ut då eller måste du uppgradera igen? Jag satt i samma sits för lite över ett år sedan och kom till slut fram till att jag ville ha en dator som inte bara klarar spelen jag spelar nu, men även de jag vill spela i framtiden. Och jag vill kunna se film på den då jag hatar radiotjänst och vägrar betala för en TV jag aldrig skulle använda så jag har ingen utan ser på mina DVD filmer på datorn.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Taggeman
2014-12-27 13:29
#3

#0 Acer datorn har en hybrid ssd - hårddisk o det gör inte så stor skillnad mot en vanlig däremot en  riktig ssd blir det en enorm skillnad på laddningshastigheterna det går mer än dubbelt så fort att ladda upp ex photoshop. 

Jag köpte en bärbar med en i5 processor för några år som var bra då sen nu när dom här ssd - hårddiskarna har blivit så mycket billigare så satte jag in en sån + mer minne o det vart som en ny dator igen.

Som #2 skriver satsa på en bra dator från början som kan klara några års utveckling.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Calcifer
2014-12-27 13:33
#4

#3 Ja det är viktigt att välja en dator som inte bara kommer duga NU, men även om något/några år. Min förra dator valde jag för den fungerade då. Jag ångrade det redan efter ett år och hatade den, i princip. Min nya dator vet jag kommer överleva åtminstone 3 år och det är jävligt bra för en spel-laptop. Nästa gång blir det dock en stationär, för det är enklare att bara köpa nya delar till den än att köpa en helt ny.

Men ja, det är nog viktigt att tänka på. Du kanske älskar spel X nu, men om ett år, tänk om du älskar spel Y men din dator kan inte klara det?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Clariiz
2014-12-27 13:48
#5

Ingen av dessa kommer funka med nyare spel? Inga "värsting-spel" då jag har en xbox one och spelar mest på den. Behöver inte köra på högsta upplösning utan använder den mest till att chilla. Har nu en HP Pavilion g6 jag köpte för 2 år sen som jag tycker duger och nog hade haft minst 1 år till om inte fläktarna lagt av. Vill inte lägga över 5000.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Calcifer
2014-12-27 15:04
#6

Alltså, om DU känner att det är ok att nyare spel inte kommer fungera på den du köper nu så varför inte. För mig var det nödvändigt, för jag har inget xbox eller ps eller något annat. Bara dator. Så min laptop kostade visserligen 11 000:-, men då vet jag att den kan klara spelen som kommer ut närmaste åren.

Känner du inte så, så kör på en som har det du behöver. Behöver du ingen DVD spelare så kör på en utan den. JAG vill ha en med DVD spelare för jag har så mycket filmer på DVD jag vill kunna använda utan att köpa extra saker till datorn. Men det är ju helt baserat på hur man känner som person.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Clariiz
2014-12-27 17:11
#7

Skillnader mellan denna och den andra HPn som jag postade i #0.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/HP15P185NO/hp-pavilion-15-p-185no-15-6-barbar-dator-vit 

Tycker att den senare känns mer värd?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Upp till toppen
Annons: