Annons:
Etikettinternet
Läst 3092 ggr
thorntagg
1/1/15, 6:33 PM

Textning på SvtPlay

Hur får man textning på program som visas i exvis SvtPlay på datorn?? Jag har visserligen skickat en fråga till Svt också om detta, men sen tidigare vet jag att det kan ta tid innan man får nåt svar - om än alls! Det står ett T som man ska klicka på vid sidan av programmet man ska titta på. men det händer inte ett dugg om man försöker. T:t reagerar inte s a s, dvs blir ingen "hand" som visar att det går att klicka på det. Ändå är det detta T man ska klicka på.

Annons:
thorntagg
1/1/15, 6:59 PM
#1

Skam den som ger sej!  Nu har jag varit inne på SvtPlay igen och lusläst överallt, och hittade där RÄTT ställe!  Om man går till "Program" på deras hemsida, så har man till höger en lodrät rad med smårubriker, varav den näst sista är grön avlång ruta där det står "alla titlar". Under denna ruta står det "T Textat" och där ska man klicka! Då blir det program man sen väljer textat.

Blåtummen
1/1/15, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

SVT Play har väl knappen nere till höger. Nyfiken på den lodräta raden.

thorntagg
1/2/15, 3:04 PM
#3

Ja hej igen!  Jag fortsatte i går att luska, och har därvid också upptäckt den bild Blå tummen visar i sitt inlägg.  Den horisontala listen är den som syns när man hämtat upp och börjat spela ett program. Där står ju ett litet T på den svarta listen som står under själva bilden när programmet börjar visas.  Men man kan också välja program efter att man begärt textning; då gör man som jag nämnde tidigare -  att jag skrev  en lodrät "rad", var för att i och med att man skriver "kolumn" så hör ju innehållet mer eller mindre ihop men i detta fall rör det sig ju om en uppräkning av olika saker. Man scrollar ner på sidan så uppenbarar sig denna uppräkning av smårubriker längst till höger, och under den gröna rutan med "Alla Titlar" finns  "T Textat" som alltså är klickbart. De program som därefter väljs att titta på, blir då textade. Förstås under förutsättning att de är har textats.

Upp till toppen
Annons: