Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 2731 ggr
tonååring
1/4/15, 8:33 PM

Går inte att skriva ut!

Jag har försökt skriva ut från microsoft office word 2007 i evigheter men det går inte!

När jag försöker skriva ut så behöver man spara den som en fil, varför behöver man göra det? Jag vill inte spara den som en fil, jag vill bara skriva ut mitt dokument snabbt och enkelt!

Någon som kan hjälpa mig? Tacksam för svar!

Annons:
[VSK]
1/4/15, 8:40 PM
#1

Funkar det om du kör med ctrl + p eller blir det samma sak då?

Jag kan inte office speciellt bra måste jag säga, men antingen så är det nån inställning eller så är det nog office som kanske skulle må bra av en ominstallation.

tonååring
1/4/15, 8:47 PM
#2

#1 Det blir tyvärr samma sak :/

[VSK]
1/4/15, 8:52 PM
#3

😕

Mitt råd skulle nog vara att installera om det. Tror det är den snabbaste lösningen. Men du får räkna med lite Windows Update efter ominstallation.

Har du inte tillgång till installationsmaterialet så kan jag tipsa om Libre Office. Det är helt gratis och kan det som Office kan.

https://sv.libreoffice.org/

tonååring
1/4/15, 9:00 PM
#4

#3 Tack för tipset! 🙂

[VSK]
1/4/15, 9:06 PM
#5

🙂

tonååring
1/5/15, 6:39 PM
#6

Jag laddade ner Libre Office men tyvärr händer samma sak! 

När jag försöker skriva ut från min dator så står det att min skrivare heter Microsoft XPS Document Writer, och när jag skriver ut från min mammas dator (det funkar att skriva ut från hennes dator)  så heter samma skrivare Canon MG2200 seriers? 

Jag tror det har något med detta att göra..

Annons:
[VSK]
1/5/15, 7:47 PM
#7

#6

Då har du inte drivrutinerna installerade. Eller så är din skrivare inte inställd som standard.

Record
1/5/15, 10:06 PM
#8

#6

Om du går till kontrollpanelen o väljer skrivare, hittar du din Canon Mg2200 (om inte får du söka efter drivrutiner), som du väljer till standardskrivare, vilket markeras med en bock, sedan kan du skriva ut.

tonååring
1/5/15, 10:26 PM
#9

#8 Testade även detta men inget verkar funka, jag ger upp!

Record
1/5/15, 10:35 PM
#10

#9

Efter du tryckt Ctrl + P får du ett fönster, finns din canonskrivare där överst när du rullar på rullningslisten? Hur är skrivaren inkopplad till din dator kabel / trådlöst ? Kan det vara där felet ligger.

Inkanyezi
1/6/15, 11:33 PM
#11

I Libre Office, och kanske också i MSOffice, finns en knapp upptill för att skriva ut direkt. Om rätt skrivare är inställd, så ska det som finns i minnet skickas dit utan att det är aparat på disken.

Så det hänger, precis som andra har föreslagit att din Canon-skrivare ska vara standard för utskrift. Om du nyligen har bytt operativsystem, kan det hända att saker och ting inte är riktigt som du tror, och att systemet har joxat till det där själv med Microsoft XPS Document Writer. Det är helt enkelt fel, och du kanske måste avinstallera den för att kunna välja din Canon-skrivare.

Kaj
1/7/15, 11:03 AM
#12

Som det verkar har du ingen skrivare installerad på din dator för då skulle du sett din Canon skrivare där när du väljer skrivare från kontrollpanelen.
Att du ser XPS writer är för det är ett tillägg i Office som gör att du kan skapa XPS-filer (Microsoft svar på PDF filer) och det är korrekt att där skapas först en XPS fil (spara som) och den får man sedan skriva ut via en annan skrivare.

Delar du och din mamma samma nätverk och router?
Om din mamma ligger direkt på routern så ser hon så klart skrivaren. Om du kopplar upp dig trådlöst mot routern kommer du inte med automatik se skrivaren.
Då måste man först dela ut den från den dator som installerat skrivaren (förmodligen din mammas).

Här är ett tips hur du delar ut en skrivare i ett nätverk (Windows 7 men det är snarlikt på äldre versioner av Windows)

tonååring
1/10/15, 4:33 PM
#13

Tack för all hjälp allihopa!

Annons:
Upp till toppen
Annons: