Annons:
Etikettövrigt
Läst 1862 ggr
NordicSunset
2015-01-05 17:59

Reklam ÖVERALLT

Jag är så fruktansvärt förbannad. Det enda jag kan göra på min dator är att spela sims. När jag går in på internet (spelar ingen roll om det är chrome, firefox eller explorer) och ska göra något så kommer det upp reklam. förut ploppade det upp nya flikar med reklam, men nu på den sidan där jag håller på med något. t.e.x om jag håller på att redigera en bild och ska spara så tas jag till någon himla dejtningssida. Det är SÅ jobbigt och jag är nära på att ge upp och köpa en ny dator pga just detta. MEN, jag tänkte att jag kan fråga här. Vad kan jag göra? Förklara gärna detaljerat. Det är en windows 7 dator. En Sony om det spelar någon roll. TACK till den människan som hjälper mig.

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
fsigge
2015-01-05 18:04
#1

Sök på google och allt. Det tog en hel helg för mig att fixa min stackars dator. Det är säkert så¨nna där "add-ons" saker. Sök typ på anti malware. Det är en jättebra "app" till datorn.

Frida

NordicSunset
2015-01-05 18:06
#2

#1 Problemet är att jag inte kan för att det kommer upp så mycket reklam. Kan inte vara inne på internet på den! 😫

Be the best version of you.

  • Zoella
fsigge
2015-01-05 18:09
#3

#2 usch vad tråkigt. Då kan jag inte hjälpa dig. Jag är inte så kunnig om datorer så jag hoppas att du får bättre hjälp!👍

Frida

[rumelle]
2015-01-05 18:11
#4

I första hand hade jag försökt ladda ner Spybot Search and Destroy och Ad Aware och skannat igenom datorn med dessa. Om det är så illa att det inte går eller om det inte hjälper så hade jag gjort en systemåterställning och återställt datorn till hur den var när den var ny. Spara först allt du inte vill förlora på en skiva eller USB eller något. 
Ett alternativ är ju att ta den till någon som kan sånthär och som kan hjälpa dig att bli av med skiten. Dock kan det ju kosta en del.

catcult
2015-01-05 18:37
#5

Ladda hem Malwarebytes Anti-Malware (gratisversionen) och scanna igenom datorn, starta om och se om det skett några förbättringar.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

deeman
2015-01-06 14:04
#6

#0 Ta gärna en skärmdump vid ett tillfälle då reklam dyker upp och posta här.

Det som Du i övrigt kan göra utöver vad #5 föreslås är att ladda hem Revo Uninstaller - det finns som portabel variant (version som du kan installera och köra från ett USB -minne)  Ladda hem portabel version - Installer på USB - och Starta upp Revo Uninstaller. 

Se om du kan hitta något som är relevant till de annonser du får fram eller andra otyg etc. Avinstallera med Avancerat läge. Starta ev. om datorn.
Kör därefter en omgång med Malware Anti-Malware samt Glary Utilities alt. Piriforms CCleaner.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
Taggeman
2015-01-06 14:26
#7

Här en direktlänk till  ADV cleaner hemsida, som är ett bra verktyg att få bort skräp reklam program. https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Använd flera olika program här ovan så ska nog några få bort det här skräpet du råka ut för.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Kaj
2015-01-07 11:35
#8

Jag håller med ovan. Ladda ner malware bytes (ja du måste göra detta via en internet uppkoppling så du får försöka så gått det går.
Ett tips.
Starta om datorn i felsäker läge med nätverk och med ditt administratörskonto. Då bör du minimera antalet adware och spionprogram som går igång. Försök då ladda ner malware bytes - se länk ovan - installera och kör igenom en fullständig scan (finns tre varianter men gör den fullständiga och mest genomgripande). Om du är inloggad med ditt adminkonto ökar möjligheten att ta bort skräp för alla konton och ställen på din dator. Men kör inget annat då du är inne med detta konto
Detta kan ta sin tid beroende på hur mycket malware bytes hittar så låt den gå klart (10 - 30 minuter eller mer). Tag sedan bort alla rikser och hot den hittar (först flytta allt till karantän och sedan via historik fliken Remove). - troligen blir du uppmanad att starta om datorn så gör det igen med felsäkert läge med nätverk.
Kör om sanningen tills malware bytes inte hittar några filer.

När malware bytes inte längre hittar något kan du återigen starta din dator (med ditt adminkonto igen men på vanligtvis denna gång). Starta inte någon webbläsare ännu utan gå nu till programfliken för malware bytes (startknappen, alla program Malware bytes) där har du en underflik som heter Tools. Öppna den och starta programmet Malware bytes Chamelon. Detta program kommer nu ta över din dator genom att stänga ner alla processer som inte behövs, försöka identifiera ev. virus och adware processer och stänga dessa för att sedan återigen starta malwarebytes för att genomsöka din dator. Under genomsökningen kommer du inte kunna göra något annat på din dator för Chamelon ska tagit över hela din dator under scanningen. När resultatet från scanningen kommer tar du återigen bort alla ev. hot/risker som den rapporterar genom att sätta i karantän och sedan via historikfliken göra remove på dessa (du borde rimligen inte hitta några hot denna gång men Chamelon är lite mer rigorös på så sätt att den tar över datorn och inte tillåter något att köras på den under scanningen så den kan hitta några ny hot som den då kan ta bort)

Så nu borde du ha blivit av med dina problem om bara malware bytes kan hitta dem och den gör det programmet oftast. Du kan således starta om datorn som vanligt och logga in med ditt vanliga konto (använd aldrig ett administratörskonto då du använder datorn normalt - detta konto använder du bara vid behov som ex ovan då du körde malware bytes).
Malwarebytes kommer nu även ligga kvar på din dator och föröska blockera nya hot som ev. vill installeras på din dator och blockera kända webbsidor som har viris på sig. Du kan så klart avinstallera Malwarebytes om du vill men jag skulle nog låte den ligga kvar efteråt trots allt.

Så här startar du i felsäkert läge

Upp till toppen
Annons: