Annons:
Etikettövrigt
Läst 3400 ggr
[KB46ghx]
1/6/15, 11:12 AM

Slänga dator

Okej det är såhär, jag tänkte slänga min dator för den är helt sönder, gammal och dessutom har jag en ny så det jag undrar är vad jag ska göra innan jag slänger den om det är något jag behöver göra (tänker på hårddisken) ska lämna den på tippen och där kan ju vemsomhelst ta den och komma åt mina lösenord. Hjälper det att bara slå sönder hela datorn?

Annons:
Rumblebee
1/6/15, 11:23 AM
#1

Är väl bara att se till att rensa den innan? Sedan räcker det väl med att bara förstöra hårddisken och lämna resten på en återvinningscentral för elavfall

Record
1/6/15, 11:31 AM
#2

#TS

Tag ur hårddisken och spara den, om du glömt att ta ur allt. Att rensa den hjälper inte helt, det går att läsa det mesta i den.

[KB46ghx]
1/6/15, 11:51 AM
#3

Okej tack :)

[VSK]
1/6/15, 11:57 AM
#4

TS, skall du kasta datorn så borra en massa hål genom hårddisken. Efter det så dänger du till den allt vad du har med en slägga. Passa på å grilla den i mikrovågsugn om du har tillgång till sån. Se bara till att mikron är av nyare variant så den tål att ha metall i sig.

Efter denna behandlingen så tror jag inte du behöver oroa dig att ens IBAS kan läsa data ifrån den.

Eller så får du göra som min kompis. Han tog en kraftig verkstadspress och gosade lite med 105 tons tryck. Hårddisken såg ut som en sån där "ögonspegel" läkarna hade förr i tiden. 😃

[KB46ghx]
1/6/15, 4:37 PM
#5

#4 hahhahahahahh jag döör vad go du är

[VSK]
1/6/15, 6:24 PM
#6

😃

Annons:
Inkanyezi
1/6/15, 10:44 PM
#7

Det brukar räcka med att slå en brandyxa genom den. Eller en spik uppifrån, genom den blanka plåten och rätt igenom.

Zepp
1/6/15, 11:37 PM
#8

Spara disken och sätt den i en extern hållare så har du en extern disk.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: