Annons:
Etikettövrigt
Läst 593 ggr
MTR-82
2015-01-08 19:14

Hjälp mig med bloggen!

Jag har för några månader sedan startat en blogg… Jag kan lägga upp bilder, skriva, länka och sånt… Men när jag kommenterar hos bloggar JAG läser, och sedan klicka på länken till min blogg ser det ut så här:

Varför? Hur gör jag för att komma direkt hit, där all info om mig och alla inlägg finns??? :

Annons:
Ulla
2015-01-08 19:21
#1

Hej!

Jag har sett att det finns en sajt som heter bloggande iFokus. Det kanske är en sajt som skulle passa dig?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

MTR-82
2015-01-08 19:22
#2

Jo, jag vet.. men jag hittar inte på den. Vart finns den?

MTR-82
2015-01-08 19:26
#4

Tack snälla ni!🙂Då får vi hoppas nån kan hjälpa mig.. 🙂

yeahsica
2015-01-08 20:03
#5

Den sidan som du säger att man kommer till när man klickar på din länk, som visas på första bilden i ditt inlägg, är en sida hos Google+. (Google+ är ungefär som Facebook). 

När jag går in direkt på renoverings-huset.blogspot.se kommer jag till din blogg så som den ser ut på den andra bilden i ditt inlägg.

Vilken länk är det du anger när du kommenterar hos andra? Om du anger "http://renoverings-huset.blogspot.se" ska det bli rätt!

MTR-82
2015-01-08 20:25
#6

Det är den länken som jag länkar till då jag skriver kommentarer.  Men det blir ändå den första bilden som visas… Eller hos vissa blir det ''bild nr 1'' och för andra blir det direkt till översta inlägget jag skrivit… hur kan det bli så?

Kan du även hjälpa mig vart jag går in för att ändra i bloggen, typsnitt, färg, text och sånt…? Vart går jag in efter att ha loggat in och hamnat här?

Såg nu att bilden hamnade överst… ;-) Och hur får man söta smileysar i bloggen istället för '' ;-) :-) ''  osv…?

Annons:
yeahsica
2015-01-08 20:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Anledningen till att det blir så är att din bloggprofil är sammankopplad med Google+ och också sammankopplad med ditt Googlekonto. När du då kommenterar andra bloggar på samma portal som din (dvs. Blogger/Blogspot) och väljer att kommentera via ditt Googlekonto, visas därför din Google+-sida när man klickar på din länk. Tyvärr vet jag inte hur du åtgärdar det. 

Om du vill kan du istället välja att kommentera via "OpenID" på dessa bloggar och i fältet som kommer upp skriva in din bloggadress. På så sätt länkas folk vidare direkt till din blogg istället för din bloggprofil och din Google+-sida.

Om du går in på blogger.com kan du klicka på pilen bredvid ikonen som ser ut som papper, och i dropdown-menyn välja "Mall" (se bild). Inne på den sidan kan du sedan göra massa inställningar för utseendet för din blogg om du klickar på "Anpassa". Jag använder inte Blogger/Blogspot så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med hur man får in smileys i bloggen.

Upp till toppen
Annons: