Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1101 ggr
wille_wille
1/17/15, 8:59 PM

Vilket av dessa 2 grafikkort är bäst?

I datorn jag har nu sitter det ett Intel(R) Q45/Q43 Express Chipset 1581 MB grafikkort. Enligt han jag fick datorn av så skulle det vara mycket bättre än det jag hade i gamla datorn, ett Nvidia GT320 med 1GB DDR3.

På min gamla datorn så fungerade alla spel jag testade felfritt utan lagg om man inte belastade spelet hårt (med t.ex. jättemycket mods), då laggade det lite. På den nya som skulle var väldigt mycket bättre så är det enda spelet som har fungerat bra Zoo Tycoon 1 vilket får mig att misstänka att det där grafikkortet kanske inte är så bra Funderar

Datorns prestandaklassificering är 3,5 och den siffran har då bestämts av spelgrafiken. Nästa sämsta komponent är grafik med 4,4.

Tror ni att mitt Nvidia GT320 1GB DDR3 är bättre till spel än Intel Q45/Q43 Express Chipset med 1581MB?

ISåfall, om jag vill byta är det bara att plocka ut det som sitter i nu och sätta in det andra eller måste man göra något speciellt först?

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
Inkanyezi
1/17/15, 11:03 PM
#1

Det är bara att skifta, men du kan behöva hämta drivrutiner och installera för att få det att fungera som det är tänkt. Jag brukar alltid ställa ner till standard VGA innan jag byter grafikkort, för att det ska fungera också med det nya, och sedan installerar jag drivrutinerna.

wille_wille
1/18/15, 11:07 AM
#3

#1 På det gamla är det bara dvi-kontakt och skärmen går på vga så det borde inte behövas :)

#2Tack Kissidor, ser ju ut som att nvidia kortet är bättre :)

Jag ska testa att byta, blir det inte bra är det ju bara att byta tillbaka.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Upp till toppen
Annons: