Annons:
Etikettwindows
Läst 1241 ggr
fenrisulven
1/24/15, 2:48 PM

Start Menu 8 vs Classic Shell?

Köpte en dator med Windows 8 nyligen och blev måttligt road av en del funktioner i det nya operativsystemet. Säkert inget fel men som gammal van datoranvändare så vill man ju att det ska fungera som förr :-0

Jag installerade Start Menu 8 för att få tillbaka startknappen och mina program som jag vill komma åt från startknappen. Allt fungerar ganska bra med den.  

Men nu till min undran och vad jag är mest irriterad på i Win 8. Jag jobbar alltid med filer från utforskaren och kommer att göra det i framtiden också, när jag exempelvis klickar på en Excelfil så startar ju Excel som finns "på skrivbordet" men när jag startar ett PDF-dokument från Utforskare så växlar ju datorn till det nya gränssnittet Metro och öppnar "Läsare" och hindrar mig från att se någonting annat!? Jag vet att det går att dela fönster men kan man installera Adobe Reader "på skrivbordet" och slippa se datorn växla till "Läsare" och till det nya gränssnittet Metro? Jag måste säkert associera PDF-filer med Adobe Reader men är det någon som upplever samma "problem" som jag?

Om jag istället installerar Classic Shell, kommer min dator att växla till Metro om jag öppnar en PDF-fil utan att ha installerat Adobe Rader?

Annons:
Zepp
1/25/15, 7:30 PM
#1

Vet inte, har lagt in classic shell och adobe reader!

Håller med dig fullständigt, gränsnittet i W8 är ren katastrof, håller som regel flera fönster igång och vill inte växla mellan olika gränssnitt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

fenrisulven
2/8/15, 11:46 AM
#2

Jag har nu installerat Adobe Reader "på riktigt" och mina PDF-dokument startar "som förr" :-)

Så nu är jag nöjd… Väntar dock med Classic Shell tillsvidare, för vad jag läst kommer W10 under året och "då blir allt som vanligt igen"?

Upp till toppen
Annons: