Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1172 ggr
[EmmiieErixon]
2015-01-24 20:15

Värsta problemet

Har väldens problem och det va i form av att idag när jag startade datan så först funkade inte musen (bärbar data) så fick sätta in en vad heter det? vanlig mus? 

I vilket fall så försvann det sen när jag startat om datan vad jag senare märkte va att jag inte kunde radera bilder jag skulle rensa bort, sedan upptäckte jag även att jag inte ens kunde flytta filer och även att jag inte kunde ladda ner något varken bilder eller program. 

Jag undrar va som kan ha hänt? Jag sökte på fel meddelandet men fick inte upp några direkta svar av den och inget händer när man felsöker. Den säger något om ''blioteksplatser som inte stöds'', fattar nada. Har även ställt tillbaka datan till de inställningar som var den 21 då jag inte använt datan speciellt mycket. Både min kompis och min kille säger det kan vara för lite ram minne men vi kollade sedan närmre på det och det kan det inte vara. 

Det är en skoldata som jag har haft otroligt mycket problem med innan och ska lämna in den igen för typ 5.e gången på måndag men har jag tur så kanske ni vet vad som kan vara fel och hjälpa mig. Om inte annat så kanske skolans itgubbe vet dock synd då jag inte kan göra mitt arbete då inget går att flytta eller spara.

Annons:
Inkanyezi
2015-01-26 13:57
#1

Jag fattar ännu mindre, kan bara gissa, eftersom du inte har talat om vilket felmeddelande du fick. Men det lutar åt att datorns pekplatta har något fel, och ibland uppstår sådana fel helt enkelt av att den är smutsig.

Det kan så klart vara något av femtielva andra fel, men så långt som du har beskrivit det, ser det ut som om datorn inte tar emot den inmatning du tror att du ger. Det kan ligga i systemet, alltså mjukvaran, och det kan vara ett hårdvarufel, men det där felmeddelandet är nödvändigt för att komma med någon mer kvalificerad gissning.

Om du får den att fungera med extern mus, bör du stänga av pekplattan för att den inte ska störa.

Försök gärna skriva mer tydligt och med korrekta termer. Data är de uppgifter som du matar in i datorn. Maskinen heter dator. Bibliotek är ett nytt begrepp i Windows, som jag inte helt förstår, men sådana som inte stöds är gissningsvis bibliotek som inte är tillgängliga, som inte ligger i din dator.

[EmmiieErixon]
2015-01-26 19:02
#2

Och jag är urkass på datorer så datatermer kan du tyvärr inte få ur mig då jag inte kan dem.haha !

Pekplattan som det då tydligen hette haha funkar igen och den blev knasig efter en putsning faktiskt så kan varit det. 

Förövrigt så ska datan in till it gubben på skolan imorrn och kan säkert få svar där sedan vad det kan varit. Förstår att det är svårt att hjälpa över internet framförallt eftersom jag är en grottmänniska när det gäller datorer haha. Det var efter en googling av fel medd som svaret om det där med bibliotek kom upp. Men som sagt så är det inte första gången det händer något med min data så det är något skolan får fixa. 

Men jag inser att det är något större än vad jag trodde det kunnat varit först så jag lämnar detta med att ens försöka fixa själv helt bakom mig, framförallt eftersom det är svårt att beskriva på dataspråk vad som händer. Tänkte väl bara om någon kunde lisa ut trots den kassa beskrivningen haha!

Upp till toppen
Annons: