Annons:
Etikettövrigt
Läst 5213 ggr
Zakaraa
1/25/15, 11:15 PM

Tangenterna fungerar inte?

Nu är jag extremt förvirrad.. 
Min laptop hängde sig tidigare idag ochjag var tvungen att trycka på strömbrytaren i evigheter innan den stängde av sig så jag kunde göra en omstart.
Efter det så har vissa tangenter tydligen slutat fungera. Jag vet inte om det började exakt efter batteriuttagandet då jag inte använt de tangenterna förrän nu.
Inställningarna på tangentbordet är fortfarande på Svenskt tangentbord så det är inte det, vilket jag trodde först.

Jag kan inte höja, sänka eller stänga av ljud och jag kan inte höja och sänka ljusstyrkan. Alla andra knappar på den raden fungerar men inte dessa 5…?
I windows media player så har ljud-knapparna hoppat ett steg åt höger så istället för att  Volym+ är på "Volym+"knappen så är den istället på "spola tillbaka"-knappen (gulmarkerad)
Och när jag är ute på internet (chrome) så öppnas Sökrutan (ctrl + F funktionen) när jag klickar på öka ljusstyrkan.

De rödmarkerade tangenterna är de jag vet inte fungerar och det gulmarkerade är där för att jag inte vet om de ens fungerade till att börja med då jag aldrig använt dem. Ledsen för kass mobilbild, finns inget bättre alternativ.

Laptopen köptes 3 januari 2015 så det SKA inte vara några problem kan man tycka… 
Modell: HP 15-g082no 

Osäker på vart tråden hör hemma så la den i Övrigt.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Zakaraa
1/25/15, 11:56 PM
#1

Kan ju även tilläggaatt jag är ute på HP's supportsida och har hittat en text som ska kunna lösa mitt problem.
Problemet med Det är bara att det som de skriver att man ska hitta inte existerar på deras hemsida. De skriver att jag ska gå vidare via en länk och sedan "4. Klicka på länken för ursprungliga drivrutiner" problemet där är att det inte existerar någon "ursprungligadrivrutiner" på sidan de länkar…

Det är ju helt underbart att de inte ens har en aning om hur deras sajt ser ut 🤓
Nä, är bara liiiite irriterar, haha 😂

Har mejlat dem och hoppas de kan lösa problemet men det kommer ju ta ett par dagar så hoppas att någon här inne sitter på svaret! 🙂

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Record
1/26/15, 11:22 AM
#2

TS

HP-sidan är nog den bästa som finns för din del, de beskriver ju precis de du frågar om och hur du löser det, genom att uppdatera drivrutiner.

När du sedan kommer till deras hämtsida, måste du ange exakt modell och Serie-nr  för din dator, om det skall fungera.

Zakaraa
1/26/15, 12:53 PM
#3

#2 Läs gärna #1.

Blir att göra en total återställning av laptopen för nu har allt börjat dumma sig helt och hållet. Återstår/återkommer problemen så tänker jag reklamera laptopen och byta märke.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Record
1/26/15, 2:43 PM
#4

TS

Har läst flera gånger, och använder HP- sidorna ofta för mina kunder, har du skrivit in din dators modell och serienummer så får du sidan där du hämtar hem drivrutiner, vilka troligen är skadade. Varför går du inte tillbaka till där du köpt datorn, det är ju garanti på den? Gör du en fabriksåterställning förlorar du alla saker du lagt in.

Vad är det som gör att du tar ur batteriet??

Zakaraa
1/26/15, 3:22 PM
#5

#4 Återställningen löste problemet med lagg och program som slutar fungera osv. Det berodde på tydligen en uppdatering som HP tjatade om att man skulle installera, efter en massa pop-up fönster så installerades det igår och där uppstod superlaggen och allt vad det nu var. Behövde bara backa i återställningen till igår då laptopen själv hittat det misstänkta tillfället och nu är hastigheten tillbaka.

Du kan ignorera det om batteriet för det skulle inte stå med alls i huvudinlägget, miss av mig när jag kontrolläste. Plockade aldrig ut batteriet utan det var plan B om inte strömbrytaren till slut ville fungera, måste varit väldigt trött när jag skrev texten, trött och irriterad. 🤐

Jag tvivlar på att elgiganten kan lösa problemet då de aldrig kunnat hjälpa tidigare (tyvärr) men kan jag inte hitta en lösning innan far min kommer hem så blir jag så illa tvungen att försöka fixa skjuts. 

HP har själva hämtat all information de behövde från min dator så det är korrekt info de har och jag kommer till sida där drivrutiner osv finns så det är inte fel där utan det är mer att texten måste vara väldigt ouppdaterad eller liknande då det man ska leta efter inte finns.
Kopierar från deras sida (som finns i länken i #1) längst ner.

Det är vid steg 4 det skiter sig eftersom det inte Finns något som säger "ursprungliga drivrutiner" eller ens i närheten av det och jagkan inte hitta något  som liknar steg 5's  "Ursprunglig HP-tangentbordsdrivrutin" säger. Har letat igenom alla alternativ jag får upp och det finns ingenting som ens liknar det.

"**Installera om eller uppdatera programvaran för tangentbordet på den bärbara datorn
**Många notebook-datorers tangentbord från HP och Compaq använder en tangentbordsprogramvara (kbd.exe) utöver de vanliga tangentbordsdrivrutiner som medföljer Windows. Programmet ger extrafunktioner för extra multimedietangenter, internettangenter och volymkontrollen (på vissa tangentbord). Följ stegen nedan när du installerar om programvaran.

"Steg 1: Ladda ned de ursprungliga drivrutinerna för notebook-datorns tangentbord från HP:s webbplats.
Följ stegen nedan för att hämta de ursprungliga drivrutinerna för tangentbordet på HP:s webbplats.

1. Gå till HP-webbsidan Hämta program och drivrutiner .

2. Om du uppmanas att ange produktens namn/nummer gör du det. T.ex. ENVY 15-j030us eller Pavilion g4-2189ca.

3. Välj den Windows-version som datorn använder.

4. Klicka på länken för ursprungliga drivrutiner.

5. Klicka på Ursprunglig HP-tangentbordsdrivrutin . 

6. Följ anvisningarna på nedladdningssidan för att ladda ned och installera drivrutinen

7. Starta om datorn när du är klar.

8. När datorn har startats om fortsätter du till Steg 2 för att ta reda på om det finns en uppdatering av drivrutinen för tangentbordet från HP:s webbplats."

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Upp till toppen
Annons: