Annons:
Etikettprogramvara
Läst 876 ggr
beem
2015-01-27 15:50

Markera mail som icke skräppost

När det kommer tveksamma mail sorteras de som skräppost men man har  möjligheten  att markera det som icke skräppost och det flyttas då till inkorgen. Har detta någon annan funktion än att jag får se det i min inkorg. Tex får jag mail från ett företag som alltid sorteras som skräpmail. Varje gång markerar jag det som icke skräp men nästa gång ligegr det i skräpmailen i alla fall.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
2015-01-27 15:51
#1

edit - fel


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Carrosh
2015-01-27 16:00
#2

Vad använder du för mailklient?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

beem
2015-01-27 16:49
#3

#2 Hotmail (Outlook)


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Carrosh
2015-01-27 21:51
#4

Ah, då kan jag tyvärr inte hjälpa till. Med Gmail är det lätt som en plätt. Men det måste ju finnas något sätt att fixa det på. Finns det någon möjlighet att markera mailet och klicka på någon inställningsmeny alternativt öppna mailet och komma till en inställningsmeny (Alternativ el. dyl.) därifrån?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Ladydragon
2015-01-28 12:10
#5

om du öppnar mailet som ligger i skräppostmappen har du sedan valt alternativet Vänta det är säkert? har du gjort det så ska mailet flyttas till inkorgen och sedan ska mailen fortsätta komma till inkorgen…..

Kaj
2015-01-28 12:35
#6

Gör bara avsändande adress till en betrodd adress.
Gå till kugghjulet längst upp till höger. Välj Alternativ. Välj sedan betrodda och blockerade adresser under rubriken Förhindra epost.  Lägg in som betrodd avsändare eller som betrodd e-postlista (du ser skillnaden genom att läsa instruktionerna på respektive länk där)

Du kan även skapa en regel som alltid tar emot mailet och lägger i valfri korg (ex inkorgen). Regler tror jag har företräde framför skräppostalternativet. Det är ung som ovan men här kan du styra om du vill att den skall hamna i en viss korg och lite till

Antingen skapar du en regel från scratch genom att gå till kugghjulet högst upp till höger eller så kan du öppna mailet och sedan till höger välja Åtgärder och skapa regel. Då är epost adress förifyllt och du kan bara ange vad du vill skall hända med epost från den avsändaren.

Titta även på Filter och rapportering under altenativ (kugghjulet till höger) för där kan du även ställa in hur Outlook (Hotmail) skall hantera och klassa mail som skräppost eller inte)

Annons:
beem
2015-01-28 13:00
#7

#5 Det är så jag gör.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2015-01-28 13:01
#8

#6 Det var bra tips. Det ska jag kolla. Tack för hjälpen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: