Annons:
Etikettinternet
Läst 1599 ggr
Gottis
2015-02-22 01:30

Hur blir jag av med alla dessa reklamfönster?

När jag ser på internet poppar det upp en massa reklamfönster hela tiden så datorn går jätte långsamt, något som ska ta en minut att göra kan lätt ta 30 minuter istället, hur gör man för att det inte ska komma upp sånt? Ibland blir den så strulig att man får stänga av den.

Annons:
Whippet
2015-02-22 01:38
#1

Är det en gammal dator? Det kan hända attdu fått virus på din dator prova med Norton antivirusprogram, super bra, hade samma problem som dig på min 2 månaders nya dator, köpte Norton och det försvann ;) fast det var iof för ett halv år sedan ;)

I'm out Vilar huvudet i handen

[krysopras]
2015-02-22 09:37
#2

Du kan prova med Malwarebytes och/eller superantispyware om du har råkat klicka på nån sidoreklam så du har fått in nåt mög som hela tiden öppnar nya reklamsidor. Det är jättelätt hänt. Hände mig. 

Malwarebytes och Superantispyware kan du hämta gratis. 

Du måste ha ett antivirusprogram och en brandvägg, men det har du väl. Jag fick in mög trots antivirus och brandvägg. 

Om din dator är lite gammal och trög kan du rensa ur den med CCleaner, ett annat program man kan hämta en gratisverson av. Risken är att många lösenord till sidor försvinner så att man måste skriva in dem igen. På min gammeldator från 2008 kör jag CCleaner ca 1 ggr/vecka vilket håller den i hyfsad form.

Zepp
2015-02-22 12:31
#3

Du har mest troligt instalerat en browserkapare.. avinstalera den omedelbums!

Kör malwarebytes och se sen till att alldrig surfa som admin i fortsättningen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: