Annons:
Etikettwindows
Läst 1670 ggr
[rita monica]
2/23/15, 5:38 PM

Windows Media Player

Hej!

Varför får jag upp under "andra bibliotek" med en massa e-mails adresser i min Windows Media Player? Jag har precis köpt en ny dator och har installerat Windows Media Player. Man såg inte något sådant med den tidigare versionen som jag haft sedan 2008.

Tacksam för tips och råd om varför det är så och vad kan jag göra för att ändra på det.

Annons:
Staffan
2/27/15, 9:19 AM
#1

#0

> Varför får jag upp under "andra bibliotek" med en massa  > e-mails adresser i min Windows Media Player?

Jag förstår inte frågan tyvärr - kan du kanske bifoga en bild som visar hur det ser ut hos dig?

// Staffan

[rita monica]
2/27/15, 4:37 PM
#2

Hej!

Jag har gjort en skärmdump. Så nu ska jag prova att få in den här bara ;)  Då ska vi se om jag har lyckats.

Hälsningar 

Rita Åkesson

[rita monica]
2/27/15, 4:40 PM
#3

Hej!

När jag hade Windows Media Player som jag laddade ner 2008 såg det inte ut så här. Det fanns inget andra bibliotek med okända mailadresser.

Nu har jag köpt en ny dator och har laddat ner, tydligen en ny version av Windows Media Player.

Och jag förstår inte varför det här andra biblioteket finns. Nämnas kan att det hela tiden kommer upp varierande mailadresserna.  Det är inga jag känner!

Hälsningar

Rita Åkesson

Zepp
2/27/15, 5:57 PM
#4

Ser inga mailadresser!

Bara en musiklista med Lotta Engbergs låtar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
2/27/15, 6:17 PM
#5

Zepp om du tittar till vänster på bilden så ser du en mailadress under "andra bibliotek". Då TS undertecknar sina inlägg med Rita Åkesson så är det sannolikt inte hennes mail. Och Rita skriver att adresserna varierar så det verkar ju som hon får andras listor.

Jag har tyvärr inget svar på varför då jag inte själv använder det.

.

Zepp
2/27/15, 6:41 PM
#6

Du menar irenholst@brec?

Vore bättre om man visade vad som fanns i den katalogen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
annia1
2/27/15, 6:44 PM
#7

Det är möjligt. Men som jag förstår rita så är det inte hennes adress och som jag förstår det så vill hon få bort så det inte dyker upp någon annans adress där.  För det där ju tydligen inte den enda utan de varierar och rita känner inte igen dom.

Som jag sa så vet inte jag. Men en gissning att det finns nån inställning nånstans där man klickar i/ur om man vill dela sina listor. Men det är som sagt en gissning.

.

Zepp
2/27/15, 6:54 PM
#8

Åtminstone vore det bra att visa hela adressen!

Som sagt vad det kan vara delade listor?

Finns en Holst till nedanför.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[rita monica]
3/1/15, 11:10 AM
#9

Annie1, jag vill inte få upp de där okända namnen i det andra biblioteket. 

Zebb, just nu står det Lisbeth(lisbeth-dator) och Pavilion g (pavilion)

När jag klickar på deras namn kommer det upp; Du måste tillåtas använda objekten i detta bibliotek innan du kan spela upp.

Oavsett om det kommer upp denna kommentaren så vill jag inte få upp namnen.

Finns det någon här som har en nyare version av Windows Media Player än den jag hade 2008? 

Och finns det i så fall ett andra bibliotek för det fanns nämligen inte 2008.

Zepp
3/1/15, 11:47 AM
#10

Låter skumt.. hur gjorde du när du installerade Windows mediaplayer, iomed att den redan fanns på din dator när du köpte den?

Den kommer med operativsystemet varesig man vill eller ej!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
3/2/15, 3:58 AM
#11

Rita eftersom jag inte använder det så vet jag inte, utan jag gissar.

Om du tittar längst upp på spelaren så har du ju rubriker där. Gå in på dom och kika om du hittar inställningar. Om det finns inställningar så borde de rimligen ligga under rubriken verktyg. Det du sen ska leta efter är troligen nåt i stilen med dela listor. Alternativt att det står nåt om du vill att det ska vara offentligt/publikt eller privat. Eller så kan det stå nåt om andra bibliotek. 

Men kika även under rubriken visa. För det kan eventuellt finnas nån rubrik där för "visa andra bibliotek".

****

Zepp visst det finns med i datorn, men du måste aktivera/installera det i alla fall. Och det finns två alternativ (i alla fall på mina datorer) ena valet är standard andra valet är anpassat. Men jag har inte aktiverat/installerat det.
Om du har det aktiverat så kan du ju tala om för Rita hur hon får bort det andra biblioteket för det bör rimligen finnas inställningar så man kan ändra i efterhand.

.

beem
3/2/15, 12:43 PM
#12

Kan det vara så att datorn är använd - kommit i retur till  affären  och säljs igen.

Det har hänt mig men då fick jag info om det men hade ett elände att få bort det som lagts in pga lösenorden de hade.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
3/2/15, 5:34 PM
#13

Kolla hur många användarkonton som finns!

Dels i kontrollpanelen dels i filerna, dels under Users!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[rita monica]
3/6/15, 6:27 PM
#14

Nu tätnar mystiken :( Av en händelse gick jag in och tittade på Nätverket och finner att vi är 3 styck där. En som kallar sig Australi och en som kallar sig SLAVA-PC och så jag RITA-Dator

Undertill står det Mediaenheter, och undertill står alla dom där olika personernas e-mailsadresser som jag inte känner till.

Ringde till Com hem eftersom de är min bredbandsleverantör. Dom visste inte varför det finns mer än jag i min dator!

Så vad ska jag göra för att lösa detta dilemma?

Hälsningar

Rita Åkesson

[rita monica]
3/6/15, 6:31 PM
#15

Så här ser det ut

Zepp
3/6/15, 6:47 PM
#16

Som sagt vad, det kan vara vad som helst.

Kolla hur många användare som ligger i kontrollpanelen, under användarkonton!

Eller så är det så enkelt att du surfat som administratör och din dator är kapad.

Eller så har dy delat ut resurser?

Vad man bör undvika på sin dator är främst, Facbook, Twitter, Youtube, sky de som pesten.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
3/6/15, 8:24 PM
#17

#14

Det är fel på Comhems utrustning om du kan se andras datorer. Kryssa ur följande/liknande om du har Windows: Klient för Microsoft Nätverk. Fil och skrivardelning. Båda Link Layer….    Dessa skall inte behövas för en enskild dator för att ta sig ut på nätet. När du gjort detta så ladda ned en tredjeparts brandvägg. Sen efter det så kan du börja skanna din dator med diverse program.

Upp till toppen
Annons: