Annons:
Etikettwindows
Läst 1545 ggr
twoodblue
2015-02-25 21:59

Systemåterställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, provade att göra en systemåterställning till en tidigare återställningspunkt,
men det funkade inte.
Fick detta felmeddelande:

Nån som vet hur jag löser detta?

Beautiful Dreams…

Annons:
Zepp
2015-02-25 22:06
#1

Följ tipset för att kolla om det är så.

Bra AV-program skall hindra systemändringar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

twoodblue
2015-02-25 22:21
#2

Jag provade att "disabled" allt i av-programmet och stängde av internetanslutningen,  men måste man stänga av av-prog, på ett annat sätt?

Beautiful Dreams…

Zepp
2015-02-25 22:27
#3

Pröva då att göra återställningen till en tidigare punkt!

Det kan tex vara som så att du fått något virus eller PUP på din dator och att den finns med i din återställning, då skall AV-programet om det är bra hindra att du återinstalerar detta!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

twoodblue
2015-02-25 22:41
#4

Provade detta, men får samma resultat.

Anledningen till varför jag gör en systemåterställning är för att jag installerade 3 program, men det ena programmet visade en indikation på trojan enligt mitt av-prog. Tror inte det var en trojan, men vill ta det säkra före det osäkra.

Det var en systemuppdatering på windows vid de tidpunkterna jag försökt återställa till, kan detta krångla till det?

Beautiful Dreams…

Zepp
2015-02-25 22:52
#5

Kör malwarebytes antimalware!

https://www.malwarebytes.org/mwb-download/

Grejen är att när man fått in oknytt på datorn så finns de oxå i systemåterställningsfilerna!

Bästa sättet är att stänga av systemåterställningen tillfälligt och scanna med AV och Malwarebytes.. och när ingen sen visar/hittar något så sätter man tillbaks systemåterställningsfunktionen!

Avinstalera så många program du vill innan, sådana du har säkra källor för att instalera senare!

Använd gärna Revo för komplett avinstalation!

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

twoodblue
2015-02-25 23:09
#6

japp, har det programmet, så jag inaktiverar systemskydd och sen söker? Sen aktiverar jag det igen?

Beautiful Dreams…

Annons:
Zepp
2015-02-25 23:12
#7

Jupp just så!

Eller så scannar du först oså dyker det upp en massa grejer i restore oså får du stänga av återställningen ändå!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

twoodblue
2015-02-25 23:34
#8

Okej, kanon, Jag tackar så mycket för hjälpen!

Ha det så bra =)

Beautiful Dreams…

Rita-S
2015-03-02 19:48
#9

Jag ser oftast detta felmedellandet i förbindelse med systemåterställningar när antiviruset skyddar vissa filer mot "överskrivningar" från virus i mitt vardaliga arbete, så Zepp är inne på rätta spåret med AV'et tycker jag, men se vad som händer när du testat det andra han föreslog :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

twoodblue
2015-03-03 19:20
#10

#9   okej ska testa det, tack =)

Beautiful Dreams…

Zepp
2015-03-03 21:13
#11

Jag har alldrig sett ett sådant medelande.. så jag vet inte om det är äkta!

Men mest troligt så finns det något i återställningsfilen som AV-programet reagerar på, dvs något som det är till för att stoppa.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: