Annons:
Etikettövrigt
Läst 717 ggr
Mysan59
2015-02-26 10:49

Väldigt hög temp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min fläkt låter ju som tusan jämt och det kommer ut väldigt varm luft från sidan.

Jag har läst lite här i trådarna och laddade därför ner Speccy och resultatet var lite nedslående.

Men vad kan jag göra för att få ner temperaturen?

Annons:
Mysan59
2015-02-26 10:51
#1

Oj vad smått det blev, om ni inte ser så står det medeltemp 92 grader! Eller nu står det 88… på CPU och Moderkort 79.

[VSK]
2015-02-26 13:04
#2

Du måste på nåt sätt försöka få ur allt damm ur datorn. Sedan så finns det kylplattor med fläktkylning du kan ställa datorn på. Om fläktarna funkar bör du både höra och känna. 

Elektronik och värme är ingen bra kombination.

Mysan59
2015-02-26 13:26
#3

Tack för ditt svar. 🙂

 Jag har en kylplatta sen min förra mindre dator, så tyvärr är den. 

Ska försöka få ut dammet!

[VSK]
2015-02-26 13:44
#4

👍

Mysan59
2015-02-26 14:15
#5

👍 😃

AChristian
2015-02-27 12:13
#6

Jag har haft samma problem i ett par dagar och har lyckats (?) lösa det. Jag gick in i aktivitetshanteraren och såg till min förvåning att mitt antivirusprogram (Avast) tog upp nästintill 100% av processorn vilket gjorde att tempen var uppe i 88-89 grader. Jag inaktiverade programmet och tempen gick ner till normala värden.  I Avast´s eget forum kunde jag läsa om andra som hade samma problem och en lösning kan vara att uppdatera programmet till 2015 års version vilket jag nu har gjort. Om det nu var en lösning vet jag inte och det är för tidigt att utvärdera det, men temperaturen i Speccy har åtminstone inte höjts igen.

Det kan löna sig att gå in i Aktivitetshanteraren och kolla om det finns något onormalt där…

Men nu har jag fått ett annat problem på halsen. Alla mina mail har av någon outgrundlig anledning bara försvunnit och jag har inte den minsta aning om hur det har gått till. Finns inte ett enda kvar i någon av katalogerna. Har Outlook.com.

Annons:
Mysan59
2015-02-27 13:01
#7

#6 Tack! Det ska jag testa.

Fast just nu är tempen nere i 76, men hör att den börjar brusa upp sig lite ibland.

Men ska testa när jag kommer hem från jobbet.

Mysko med dina mail 🤔

Hoppas nån kan hjälpa dig.

Zepp
2015-02-27 18:02
#8

Outlook.com är det som förr hette Hotmail.. det är inget speciellt säkert sätt att hantera mail på .

Vänta någon vecka och kolla om det kommit tillbaka, det är lite random med funktionerna.. och tillförlitligheten.

Kör någon POP3 klient så har du allt på din dator.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: