Annons:
Etikettövrigt
Läst 5053 ggr
Framåt
3/11/15, 4:25 PM

"din epostadress har ett felaktigt format"

Plötsligt när jag anger min epostadress (Hotmail.se samt Hotmail.com) så får jag detta besked: din epostadress har felaktigt format ,när jag ska ange den i olika sammanhang , formulär etc.  Vad har hänt? Vad gör jag åt det?

Annons:
[VSK]
3/11/15, 4:30 PM
#1

Inte en aning. Prova skriv med litet h. Oftast så brukar det inte spela nån roll, men prova ändra till litet h i inställningarna.

Framåt
3/11/15, 5:03 PM
#2

Alltid skrivit hotmailadressen med litet h. Testade med stort nu. Ingen skillnad , får samma felmeddelande ändå. Det kommer direkt.

[VSK]
3/11/15, 5:06 PM
#3

Vilken klient använder du?

beem
3/11/15, 5:29 PM
#4

Jag har också hotmail.  Använder du både hotmail.se och hotmail.com. Jag har hotmail.com och kan inte använda hotmail.se för samma konto.

Format brukar innebära att man skriver den fel, glömmer snabela eller missar en punkt.

Det kan även vara fel på den sida där du försöker skriva in den i formuläret. 

Pratar av egen erfarenhet 🙂


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Framåt
3/11/15, 7:48 PM
#5

#3 Vilken klient? Förstår inte vad som avses. Jag har testat med olika webläsare.

Jag har flera epostadresser. En Hotmail.com och en annan Hotmail.se. Ingen av dom fungerar. Pratar med flera andra personer förra veckan som haft samma problem på andra ställen  = formulär. Vet dock inte vad dom har för epostadresser, om dom har Hotmail.

Jag försökte med en annan dator på ett av dom ställen jag inte kunde ange min epostadress och då fungerade det. Så då måste det ju vara nåt med inställningen på min ordinarie dator . Frågan är ju vad!

Jag har inga punkter i mina epostadresser.

Zepp
3/11/15, 11:09 PM
#6

Hotmail är kända för att fungera lite random.

Då försöker man en annan dag i stället.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Ladydragon
3/12/15, 12:31 AM
#8

#6 det påståendet håller jag absolut inte med om 

använder Hotmail (numera Outlook) som min primära e-postadress och det är mycket sällan det är några problem….jag går alltid via hemsida och har inga program på datorn eller i telefonen till e-posten kanske därför det funkar så smidigt 🤔

använder oxå Gmail dock så kollar jag lite mera sällan men lika stabil är den som Hotmail 

dock så va det lite småproblem häromdagen tror det va i förrgår då jag inte kom åt mailen i ungefär 2 timmar men förra gången nåt sånt hände va minst 1 år sen

Upp till toppen
Annons: