Annons:
Etiketttillbehör
Läst 878 ggr
Cindy S
2015-03-12 20:23

Tangentbord?

Jag går på socialbidrag men behöver tangentbord. Jag spiller och smular, skriver dokument och spelar the sims och behöver inga "coola" funktioner. Vilken prisklass bör jag kolla på? Kabel eller USB, vad är skillnaden?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Inkanyezi
2015-03-12 20:37
#1

Jag gissar att du tänker PS2 när du skriver kabel. Annars är åtskilliga av de nyare tangentborden med kabel också USB. Men skillnaden mellan att ha kabel eller att ha dongel och trådlöst är att man slipper kabeltrassel med ett trådlöst, men man måste se till att ha ett fräscht batteri i. Alla trådlösa funkar inte med laddbar cell, så man får se till att ha en färsk cell när den som sitter i tar slut.

Rent hanteringsmässigt är det ingen annan skillnad än att man slipper sladden om man har trådlöst. Jag köpte ett par trådlösa tangentbord plus mus på MM för knappt tvåhundra styck, men på Kjell fanns det ett för knappt hundrafemtio. Jag tror inte att det är någon egentlig skillnad i kvalité mellan olika tangentbord, men det kan vara bra att prova att man trivs med tangenterna.

Jag föredrar tangenter som är distinkta och behöver tryckas ner en §bit med ett "klick" för att ta. Tuggummitangenter eller såna som har praktiskt taget ingen rörelse alls tycker jag inte om. Men smaken kan vara olika.

Upp till toppen
Annons: