Annons:
Etikettinternet
Läst 1726 ggr
Chuu
2015-03-16 01:59

Överdriven Reklam!!

Min dator besväras av något som skickar reklam exakt hela tiden! Jag kan inte vara på vissa sidor då allt byter till en reklam sida! Jag kan inte skriva mejl osv pga detta och det gör mig väldigt irriterad. Någon som har ett bra förslag på något program som kan hjälpa?? Tacksam för svar!

Annons:
Hoseok
2015-03-16 02:10
#1

Sker det bara på en webbläsare?

Chuu
2015-03-16 02:12
#2

Händer endast när jag surfar på Internet, kvittar vad jag använder för webbläsare

Hoseok
2015-03-16 02:22
#3

Vilka webbläsare använder du? När började det ske ungefär? Kan du ge exempel på reklam som kommer upp?

[VSK]
2015-03-16 06:13
#4

Googla på PUP.

Kaj
2015-03-16 14:33
#5

Du har fått in SPAM på din dator

Installera malware bytes (gratis).

Kör en fullständig genomsökning (Scan now) med malware bytes och låt den ta bort allt spam

Zepp
2015-03-16 23:34
#6

På Svenska.. du har fått in ett reklamprogram som tillägg till dina webbläsare.

Ta bort det genom att använda sagda program ovan.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Chuu
2015-03-19 13:21
#7

Okej! Jag har testat nu och allt har blivit mycket bättre! Tack för alla förslag och hjälp! 😉😃

Adha
2015-03-21 18:59
#8

Du kan också installera "AdBlock". Har blockerat 29163 totalt reklam på min dator. Åtta på denna sidan, du kan stänga av och tända på den :)


annia1
2015-03-22 18:35
#9

Adha nu är det upp till var och en om den vill installera adblock om den fått in skit i datorn. Men det är inget bra alternativ i det fallet.

Nu beror det på vilket program man fått in i datorn för de beter sig olika.

En del av den oönskade reklamen döljs inte av adblock. 
Ibland kan man få upp reklam på datorn när man gör annat tex håller på med word. Det döljs inte heller av adblock.
Beroende på program så kan det bli så när du klickar på länkar så skickas du till helt andra sidor än du tänkt dig. Och kommer du till en annan sida än du tänkt så kan den sidan vara smittad med annat värre skit än bara reklam som du då får in i datorn.
Sen även om adblock döljer extra reklamen så kan själva programmen gå i bakgrunden och göra datorn seg.

Så har man fått in program som ger extra reklam så ska man helst se till att få bort det.

.

Upp till toppen
Annons: