Annons:
Etikettövrigt
Läst 2184 ggr
MagicMuggle
2015-03-27 23:36

Kan inte logga in

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, försökte logga in på min dator som vanligt men när jag skrivit in lösenordet så kom det här upp. Har startat om flera gånger och det är inget som funkar, kommer in om jag startar på felsäkert läge men då kan jag inte göra mycket och allt är väldigt inzoomat. Nån som vet hur man fixar?

Annons:
[VSK]
2015-03-28 06:15
#1

Kan ej tyda texten då bilden är åt fel håll men kan läsa user iaf. logga in med ditt administratörkonto och skapa ett nytt användarkonto. Gissar på att ditt användarkonto är förstört. Vet faktiskt inte hur man reparerar sånt då jag aldrig råkat ut för detta. 

Du kan ju prova att återställa din systemåterställningsbackup till tidigare datum när användarkontot fungerade. Skulle detta trots allt inte fungera så får du nog skapa ett nytt konto som jag föreslagit och manuellt kopiera tillbaka dina backuper av viktiga filer.

Raderar du det trasiga kontot så raderas alla personliga filer. Ja skall raderas iaf. Möjligt att det kanske på nåt sätt går att reparera användarprofilen av trasiga kontot från administratörskontot, men du får googla eller hoppas nån med den kunskapen hittar hit så du kan få hjälp.

Spectabile
2015-03-28 18:08
#2

På bilden står det så här: 

Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen.

Det går inte att läsa in användarprofilen.

Hoppas någon kan hjälpa dig med detta.

[VSK]
2015-03-28 18:21
#3

Kan vara i princip vilken orsak som helst egentligen.

MagicMuggle
2015-03-30 00:44
#4

Tack för hjälpen! min bror som är lite mer kunnig än mig ska kolla vad han kan göra imorgon annars får jag lämna in den på en dataverkstad

Kaj
2015-03-30 10:06
#5

Det kan hända att en användarprofil blir korrupt och då får man dessa fel.

pröva först att logga in i felsäkertläge och gör en systemåterställning. Välj ett datum å du vet att allt fungerade.
Om detta inte löser ditt problem får du göra så att du loggar in med ett administratörskonto och skapar ett nytt användarkonto.

Du bör även köra en diskanalys och se om det finns några fel på disken. (högerklicka på disken i utforskaren och välj  egenskaper och verktyg, kontrollera nu.

Zepp
2015-03-30 21:20
#6

Logga in med adminkontot och och skapa en ny användare.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: