Annons:
Etikettannonsprogram-virus
Läst 1515 ggr
[Linsenhejhej]
4/27/15, 10:07 PM

Kvinnoröst som säger C100?

När jag sitter vid datorn hör jag ibland en kvinna säga "C100" på engelska. Det kan ske när som helst, vad jag än gör på datorn. Ibland oftare, ibland mer sällan. Har någon haft liknande problem? Sökte på det på Google men det verkade inte så. Kan det vara något slags virus?

Annons:
Zepp
4/27/15, 10:28 PM
#1

Har du Skype?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Linsenhejhej]
4/27/15, 10:40 PM
#2

#1: Nej, det har jag inte.

Zepp
4/27/15, 11:07 PM
#3

C100 är en handsfree för PC.

http://www.polycom.com/products-services/voice/desktop-solutions/pc-speakerphones.html

Kolla vad som är installerat på din dator.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JonasDuregard
4/28/15, 7:38 PM
#4

Vilket ovanligt problem 🙂.

Hur säker är du på att det är C100 rösten säger? Jag antar att det skulle kunna vara  "see 100" till exempel.

Ett långskott: Du skriver inte vilket operativsystem du har men jag gissar på någon nyare versioner av Windows. I så fall kan du prova att klicka på volymkontrollen nere i höger hörn och klicka på "mixer" så får du upp en lista på ljudkällor, kanske finns det skyldiga programmet med där.

Hände det mig skulle min första gissning vara någon sedan länge bortglömd webläsarflik som har något fuffens för sig 🙂.

[Linsenhejhej]
4/29/15, 4:52 PM
#5

#3: Jag hittade inget som jag nyligen har installerat som verkar vara orsaken.

#4: Nu har jag inte hört rösten på datorn på 2 dagar, trots att jag inte har ändrat något vad jag vet. 🤔 Så detta verkar ha försvunnit nu. Det var nog kanske någon webbläsarflik som du skriver, JonasDuregard.

Du har rätt, det kan lika gärna vara "see 100" också. Jag fick bara för mig att det var C100. Jag har Windows 7. 

Det enda jag hittar på "mixer" under volymkontrollen är Speakers and headphones, System Sounds och den här sidan.

Upp till toppen
Annons: