Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 1458 ggr
beem
5/3/15, 4:53 PM

Wordikonen i akt.fältet

I aktivitetsfältet har jag en ikon för Office Word.

Om jag öppnar ett dokument kan jag se att jag har ett öppet dok. genom att hålla mus över wordikonen. Om jag öppnar 2 dok. ska jag  på samma sätt se  att 2 dok. är öppna men jag ser bara ett.   Jag ska ju kunna växla mellan 2 öppnade dok dvs jag vill inte ha 2 wordikoner i akt.fältet..

Jag har kollat under officeknappen > wordalternativ > avancerat > visa men hittar inte var jag ska ändra.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
5/3/15, 9:15 PM
#1

Det är något knepigt. Jag har ställt in rätt  Visa  > visa alla fönster i akt.fältet men det fungerar  just då men nästa gång fungerar det inte. Jag får väl lägga in det varje gång tills vidare. Hoppas någon vet mer om detta.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jocke177
5/9/15, 1:01 AM
#2

Man kan använda ALT+TAB för att växla mella fönster snabbt.

Sen kan du prova högerklicka på aktivitetsfältet där ikonerna är och trycka på egenskaper, sedan ändrar du "knappar i aktivitetsfältet" till 

"Gruppera om aktivitetsfältet är full" eller "Gruppera aldrig" 

Detta gör att du får separata ikoner i aktivitetsfältet istället för att de grupperar sig :)

beem
5/9/15, 10:52 AM
#3

Det fungerar inte med alt och tab.  Det är inte ikonerna i verktygsfältet som är problemet. Jag har 1 ikon för word. Under den kan ligga tex 2 dokument som jag ska kunna växla mellan. När jag håller musen över wordikonen ska jag se de 2 dokument som finns där.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jocke177
5/9/15, 2:58 PM
#4

Jaha, du menar de små rutorna som visar vilka fönster du har uppe i samma program?
Du ser alltså bara en "miniruta" fast du har 2 dokument öppnade?

beem
5/9/15, 4:19 PM
#5

#4 Precis. När jag håller musen över wordikonen i akt.fältet ska jag ju se tex 2 öppna dokument - miniatyrer. Jag ser bara det ena dokumentet.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: