Annons:
Etikettövrigt
Läst 533 ggr
thorntagg
2015-05-10 09:10

Page Maker 7

Finns det någon som är hemma på layoutprogrammet Page Maker och kan tala om vad som har hänt? Jag har använt PM i flera år då jag redigerade en tidning, och har programmet fortfarande kvar fastän jag bytt dator och operativsystem några gånger sen dess. Programmet har väl fått några tysta uppdateringar under årens lopp kan jag tänka mig,  men ser ut i stort sett som vanligt. Jag använder det till lite av varje och när jag nu skulle skriva in en lista gick det bra tills jag skulle ändra lite i listan och plötsligt upptäcker att textverktyget är försvunnet. Finns ej i den s k Verktygslådan och ingen annanstans heller. Det går över huvud taget inte att skriva in någon text längre! Jag har plockat upp gamla dokument och försökt bearbeta dom på prov, men textverktyget dvs stort T, går inte att få fram där heller. Ska jag installera om Page Maker från installationsskivan som jag fortfarande har, eller har nån någon annan lösning???

Annons:
thorntagg
2015-05-12 10:06
#1

Jag skriver ett inlägg inte till mig själv, utan till dem som inte vet något om Page Maker, men kanske undrat över min fråga ändå:  jag har själv lyckats få fram textverktyget utan att göra något annat än stänga av datorn och låta den vila under natten. När jag prövade att ta fram PM i morse, så fanns märkligt nog textverktyget gömt i verktygslådan igen…

Upp till toppen
Annons: