Annons:
Etikettprogramvara
Läst 970 ggr
_Fisken
5/22/15, 5:55 PM

Programversionshanterare

Hej! Jag är programvaruutvecklare tsm med elektronikkonstruktion. Har använt mig tidigare av Visual SourceSafe (Microsoft) som revisionshanterare och den är enkel och behändig för de program som jag tar fram. Nu har den sedan något år hamnat på en lista över icke-supportade mjukvaror. Så ist har  har jag provat TortoiseVSN som använder sig av en annan teknik, sk Subversion. Den är jag ny på men anar fördelarna om man jobbar med vissa utv.projekt o främst i grupp mot olika målsystem. Har testat under nån vecka. Men den  är lite lurig bla när man ska göra en "share". Programvaran TortoiseVSN känns som overkill då den kan så mycket - på samma gång.  Lätt att göra fel. Så min fråga är, finns det nåt enklare mer likt VSS:en att testa?

(Vi är flera som delar programvaruutvecklingen…)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
_Fisken
10/5/23, 9:10 PM
#2

8 year old thread. Still a hot topic though.
I'm using GIT now. Still using VSS in some old projects but new ones ends up with GIT and later on transferred to BitBucket (used more or less as a backup).
To make GIT more nice to work with I using GitKraken. It's visualizing the tree better. I like it. However, sometimes I'm a little worried about surtain commands.

Denna kommentar har tagits bort.
johan
2/4/24, 1:01 PM
#4

#2: Jag använder uteslutande Github.com nu. Har gått hela resan från Visual Source Safe, Perforce, Github, Bitbucket och tillbaka till Github.

Främst anledning till att jag började använda BitBucket var att man kunde ha oändligt med privata repositories utan att betala. Dom hade en begränsning på hur många medlemmar ett repo kunde ha gratis. I nästan alla mina projekt är det färre än 5, så gränsen var ok.

Nu har jag börjat använda Github.com för allt nytt och flyttar successivt över gamla projekt till Github. Det mesta är relativt likt, men jag känner att Github är vassare och enklare att använda.

Githubs nya AI-tjänster och Advanced Security är väldigt värdefullt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: