Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1082 ggr
scaredycat
6/17/15, 2:25 PM

Inköp av ny dator

Har 7000kr att lägga på en ny dator men jag har ingen aning vad jag ska välja.. Funderar på och bygga ihop någon då jag spelar mycket spel men jag vet inte hur jag ska gå till väga där heller, Vore tacksam för lite tips 🙂

Annons:
badmatta
6/17/15, 5:17 PM
#1

Vet inte om man får länka till butiker men du kan titta på den här videon: 
https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=buildyourownpc

och tycker du att det verkar lätt så rekommenderar jag att du köper en färdig "byggsats" från komplett så att alla delarna är 100% kompatibla med varandra.

cookies
6/19/15, 8:22 PM
#2

Bygga en egen dator är inte så svårt som man tror :)

Vad är viktigt för dig i datorn? Vad ska ingå i priset? Ska du ha en windows kopia eller har du redan en? osv ;)

Två saker som jag tycker är nyckelkomponenter är processor och grafikkort! Moderkort är nästan sak samma så länge det är kompatibelt med annat. RAM kan man nästan ta billigaste, samma med hårddiskar (eller SSD'er). Föredrar du Intel eller AMD samt AMD eller Nvidia? :)

scaredycat
6/22/15, 5:49 PM
#3

Jag är inte så jättehaj på det här med datorer eller vad som krävs, men eftersom att jag vill kunna spela någorlunda modernare spel så hade det varit najs :)

Windows kopia har jag redan så det behövs inte och skärm och det där har jag.

Ja det är väl allt det där annat som du nämnt som jag inte kan riktigt haha :p Och jag brukar ha Intel men för mig spelar det ingen större roll, vet inte skillnaden mellan dom heller 🤪

Davbjo
6/26/15, 7:59 AM
#4

Jag satte ihop den här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/8124993/2015-06-26

Använde Inet just för att man kan dela kundvagnen, du kan naturligtvis handla vart som helst, priserna är klart jämförbara oavsett vilken stor butik man väljer.

Det enda jag snålat på är vanlig hårddisk, jag rekommenderar verkligen en SSD som boot-HD, sedan kan man komplettera med en större, mekanisk hårddisk för att få mer utrymme. En sådan kanske du redan har liggande, kan köpa billigt begagnat eller så lägger du till en sådan.

Oavsett så har du en bra och stabil speldator där med allt man behöver, vill du i framtiden boosta spelprestandan kan du sätta in ett till grafikkort och köra SLI.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: