Annons:
Etikettspel
Läst 1256 ggr
BettaSplendens
6/18/15, 8:44 PM

Climates of tamriel patch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lagt ut på datorspel iFokus men kollar om någon kanske vet här också

(CoT = Climates of tamriel)

Precis ominstallerat mitt skyrim tesv och tagit bort alla mods för att börja om från början.  Allting gick bra och så, men hann inte komma så långt för när jag skulle ladda ner "Climates of tamriel - weather patch" gick det inte, kraschar precis efter bethesda logon (innan man hunnit spela, tar kanske 5 sek).

Det saknas climatesoftamriel.esm filen säger programmet (mod organizer), och tydligen är det varför det kraschar för andra också. 

Jag prövade då att ladda ner "climates of tamriel - dragonborn/dawnguard patch " (har båda dlcerna) för att många skrev att det skulle fungera, men nej.

Har använt LOOT för att fixa ev problem med loadordern, men det funkade inte då heller. Så här står det på nexus mods i beskrivningen av modet:  "A crash on startup (right after the Bethesda logo) almost always means that you are missing a masterfile. Please check carefully that you have all the requirements for each module installed correctly and use BOSS or LOOT to sort your load order, before asking for help in the comment section."

Men jag fattar inte den riktigt, tycker jag gjort det redan :/

Prövade att ladda ner Climates of tamriel manuellt, och där hittade jag den lilla filen. Men kan inte lägga till den på något sätt.

På forumet kan jag inte heller hitta någon information, utan alla har skirvit att CoT-dragonbornpatchen fixar det. Ni får leva med den superlånga länken:  http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/39799/?tab=4&&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fskyrim%2Fajax%2Fcomments%2F%3Fmod_id%3D39799%26page%3D1%26sort%3DDESC%26pid%3D0%26thread_id%3D1066944&pUp=1

På bilden kan ni se att jag har den dumma CoT-dragonborn patchen (till höger) :/

Även climatesoftamriel.esm som jag ringat in till vänster

Är SÅÅ frustrerad efter att ha sökt igenom hela google i 4 timmar, snart så slänger jag det här jävla spelet i väggen och kommer aldrig spela det igen.. :( Hade tänkt fråga på nexus forumet men då är det någon bugg som gör att jag inte kan logga in
vilket verkligen gjorde allting mycket bättre..

Tack för förhand, om det är något ni inte fattar så säg bara till :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: