Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1336 ggr
Skitgalen
7/4/15, 1:34 PM

Hur får jag bort uppdateraren för Adobe-program?

Hur får jag bort den påminnelsen om uppdateringar? Jag har försökt installera uppdateringarna varje gång men det misslyckas alltid, har stängt av alla övriga program som är igång för o se om det är något där som stör men det hjälper inte, det går inte att installera.

Kan jag få bort det på nåt sätt?

Annons:
[VSK]
7/4/15, 1:56 PM
#1

Programmet ligger ju i autostarten. Bara inaktivera det där eller ta bort helt. Kör du med Windows 8/8.1 så har du en del autostartande program om du kikar i aktivitetshanteraren och väljer den fliken. Aktivitetshanteraren finner du lättast genom att högerklicka på aktivitetsfältet (spalten mellan start och klockan).

Skitgalen
7/4/15, 2:42 PM
#2

Jag har Win7… vet inte hur man gör då?

[VSK]
7/4/15, 3:39 PM
#3

Om du inte vill leta och rota i operativsystemet så kan du tex installera ccleaner för där kan man editera autostarten.

annia1
7/4/15, 5:23 PM
#4

Man behöver inget extra program för att komma åt autostart.

Klicka på windowsflaggan nere till vänster. I sökrutan som finns längst ner skriv msconfig och klicka på enter knappen. Då kommer det upp en ruta med flikar. Välj autostart där finns programmen som startar när du startar datorn.

Men som jag förstår dig skitgalen så vill du bli av med noteringen som finns där.  De flesta program har så att man kan gå in på inställningar och ta bort notificationer. Då jag inte vet vilket program det gäller så kan jag inte säga mer än så. 

Vanliga adobe reader bör du försöka uppdatera för gamla versioner utgör en säkerhetsrisk. Så är det vanliga adobe reader vilken webbläsare använder du. En sak som ibland kan störa uppdateringar är antivirusprogram så ett alternativ är att du inaktiverar ditt antivirusprogram för en liten stund och försöker.

.

[VSK]
7/4/15, 5:25 PM
#5

Trodde inte Adobes uppdateringsprogram syntes där, men det gjorde det. Iaf i Win 8.1

Upp till toppen
Annons: