Annons:
Etikettövrigt
Läst 3281 ggr
Valkyrija
2015-07-10 23:50

Uppdatera grafikkort(?) på laptop

Jag fick just reda på att bärbara datorer inte har något grafikkort utan inbyggd grafik(?)… Jag skulle vilja uppdatera detta på något sätt och undrar om det går och isf hur jag går till väga? 
Under "Korttyp" står det: Mobile Intel(R) HD Graphics
Någon som vet något? 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Jocke177
2015-07-11 10:23
#1

Intel kommer ofta med inbyggd grafik på bärbara datorer, men beroende på vilken dator du har så kan det finnas både Intels inbyggda och ett grafikkort. Vad heter datorn?  

Men oftast är det så att bärbara datorer inte går att uppgradera.
Det går däremot att uppdatera grafikkortsdrivrutiner, om det är det du vill göra.

Valkyrija
2015-07-11 11:18
#2

Okej! Jag har en HP Envy 14 Notebook PC. Hur uppdaterar jag grafikkortsdrivrutiner? :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jocke177
2015-07-11 12:42
#3

Tryck på windows-knappen+E
Tryck på systemegenskaper, och sedan enhetshanteraren.
Leta upp "Bildskärmskort" och klicka på den lilla pilen för att få fram vilka bildskärmskort du har på datorn.

Högerklicka på de kort som dyker upp och välj "Uppdatera drivrutin" :)

Rita-S
2015-07-13 14:32
#4

de flesta bärbara datorer kan man uppdatera grafikkortet om man har kunskapen hur man tar bort gpu-chippen och stöper till en ny, eller vid att byta moderkortet till ett som är kompatibelt med datorn, och har bättre grafik-chip. I regeln är det alltså inte enkelt att byta grafikkort på en dator, och oftast såpass kostsamt att byta moderkortet så det rentav löner sig bättre att köpa en dator som har tillräckligt bra grafikkort. Finns en del bärbara som har ett externt grafikkort, men de kostar ofta, är svåra att få tag på i regeln och brukar varken vara små eller lätta datorer.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: