Annons:
Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 1532 ggr
KallaMigMimmi
2015-07-24 10:18

virus självinstalerat pogram?

Hej har just nu två virus pogram på datorn en er Avast som jag vet att jag har laddat ner. det andra är MacAfee som varit på datorn nu ett tag men jag är fortfarande väldigt skeptisk till om jag själv laddat ner det:/ Någon som vet hur jag kan vara säker att viruspogram är säkert  och  inte själv är ett virus??

Tacksam för hjälp!:) /Mimmi

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Annons:
[VSK]
2015-07-24 13:23
#1

Om du har mer än ett aktivt AV installerat i din dator, så är chansen rätt stor att det blir konflikter. Och på så sätt än mer osäker dator.

KallaMigMimmi
2015-07-24 15:30
#2

du har rätt dom jobbar liksom mot varandra! har bara svårt att veta villket jag ska ta bort..MacAfee är vad jag förstår, ett betal pogram i vanliga fall, så därför jag funderar på om det är fejk..hur jag nu kollar det??har inte vågat göra någon sccan med den enu

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[VSK]
2015-07-24 15:40
#3

#2

Om du laddar ned en programvara från tillverkarens sida, i det här fallet två kända företag, så får du nog anta att inget av de är fejk. Bara välj ett av de som du gillar bäst.

beem
2015-07-24 17:18
#4

När man laddar ner något från nätet följer ofta MacAfee med. Det är förkryssat och man måste ta bort krysset för att inte få med det i en nedladdning.  Det är ett betalprogram som du kan ha gratis bara en viss tid.

Jag skulle avinstallera det och behålla Avast förutsatt att du laddat ner Avast från deras hemsida som är säker.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

KallaMigMimmi
2015-07-26 20:05
#5

Aha det är så det är! Tack för hjälpen!:)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

papa-bear
2015-07-28 21:23
#6

när man uppdaterar adobe flash från adobes sida, frågar de om man vill installera macafee, så var uppmärksam och bocka ur om ni inte vill ha det innan ni klickar er vidare för uppdateringen av flash.

Annons:
Zepp
2015-07-30 13:54
#7

Som sagt vad.. vid köp av ny dator och/eller hämtning av program kan man få "prövapå" av Mcaffe i 30 dagar!

Ibland får man oxå ett tillägg till sin browser!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: