Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 5692 ggr
[Jens]
8/6/15, 6:12 PM

Nya Windows 10 sågas för massiv datainsamling

Nu rasar global kritik mot att Microsoft massinsamlar användarnas personliga data. I Sverige kan myndigheter få problem att använda systemet av integritetsskäl.

kommentar: Men kom igen Microsoft! Var inte så dumma som Google !!

http://www.svd.se/nya-windows-sagas-for-massiv-datainsamling/om/naringsliv

Annons:
[T-Johan]
8/6/15, 6:20 PM
#1

Windows 10 är ett megaproblem! En hel del strul med funktionalitet mot banker mm.

Huygens
8/6/15, 6:20 PM
#2

Var inte så dumma som NSA, kanske?

[Jens]
8/6/15, 6:35 PM
#3

Haha exakt Huygens ;)

[Jens]
8/6/15, 6:45 PM
#4

Den här är väl skön?  😂

Microsoft säljer en DVD-app för Windows 10 - Världshistoriens mest ovärda app?

[VSK]
8/7/15, 12:13 AM
#5

Har inga större problem med Windows 10. Att operativsystem av de stora drakarna snokar är inget nytt.

Det mesta går stänga av direkt i Windows direktval. Resten tar en minut att åtgärda. 

Jag ställer mig själv frågan om jag är förvånad att en Applefrälst person skapat denna tråd, och svarar mig själv: nääääää 😉

thenameless
8/7/15, 12:28 AM
#6

Både Microsoft och h Apple har under mycket lång tid samlat in information om sina användare samt  skickat vidare/släppt in NSA. Att "stänga av vissa funktioner på någon minut" Stoppar dem kanske i någon minut om de vill in.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
[VSK]
8/7/15, 12:45 AM
#7

#6

Så länge "uppsnappningsservrarna" har samma IP så är det grönt. Samma sak är det grönt om det inte är mer tjänster som samlar information än de två man stänger av .

Självklart kan man aldrig vara 100% säker.

Tur det finns folk som loggar tjänster/programfiler samt destinationer.

🙂

[Jens]
8/7/15, 6:11 AM
#8

Haha VSK. Apple-frälst vet jag inte men visst har jag enbart apple-produkter hemma men det är något jag har valt efter många många års användande av microsofts produkter för att jag tröttnade på krångligheterna samtidigt som jag ville lära mig något nytt och på den vägen så blev det apple.

Nu skaffar jag mig en Lumia och det ska bli kul att prova den i jämförelse med Apples iPhone.

En sak till. Jag är öppen för det mesta men en sak som jag aldrig kommer ifrån och det är att jag tänker inte använda mig av Google och deras tjänster. Där går gränsen. 

Bara ett exempel av många på varför jag helst inte vill ha med Google att göra är t ex denna historia om Michelle Obama och en mix med en ap-bild. Var det verkligen rätt eller fel av Google att bestämma sådant? Har Google rätt att agera polis?

http://www.svd.se/google-ber-om-ursakt-for-rasistisk-bild

[VSK]
8/7/15, 7:25 AM
#9

he he…

Jodå, lite Äpple är du nog.. 😃

Gällandes Google så håller jag med i att det borde man iaf undvika. Fast jag vet om det så använder jag googles produkter ändå. 

Gillar annars Opera, men tyckte inte jag hitta nåt bra synkprogram typ Chromes inbyggda.

[Jens]
8/7/15, 9:39 AM
#10

Jag använder DuckDuckGo som sökmotor och sedan använder jag Ghostery för att inte bli 'förföljd' av just Google.

Zpookey
8/7/15, 11:19 AM
#11

Gällande DVD-appen….

"Om du har uppgraderat till Windows 10 från Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate eller Windows 8/8.1 med Media Center ska du kunna ladda ner Windows DVD Player kostnadsfritt."

[Jens]
8/7/15, 11:23 AM
#12

Ja men mitt inlägg handlade om vem som skulle vara intresserad? DVD är ju verkligen på väg att dö ut. Inte till 100% men flertalet använder inte det längre. Vi levererar datorer utan cd/dvd-läsare och beställning på externa läsare kan räknas på 10 fingrar. 🙂

Inkanyezi
8/7/15, 11:26 AM
#13

Och jag har nu fått en liten aning om ytterligare ett skäl, utöver ideella, till att använda fri mjukvara med öppen källkod, något som kanske myndigheter och andra med önskan om integritet skulle tänka på. Transparens i hur systemen fungerar är helt klart bättre än att lämna över allting till vinstdrivna företag som alltid har en tendens att gå över gränsen för vad som är godtagbart för att maximera sina intäkter.

Så några fler Windows blir det aldrig för min del. Min dator är fri från Microsoft. Visst är det tokigt att banken inte låter mig använda kortet med Linux, men Digipass funkar ju, bara att det är lite mer pillrigt.

Annons:
Fillixa
8/7/15, 3:46 PM
#14

#8 Kul att du ska prova en Lumia.

Toppmodellen Lumia 1020 lanserades dock för över 2 år sedan och finns inte kvar i handeln nu.

Nuvarande toppmodellen Lumia 930 lanserades  för över ett år sedan.

Lite orättvist om man tänker jämföra med mobiler som kommit ut i år 🙂

Vi Lumia fans väntar nu otåligt på den färdiga versionen av Windows 10 och en ny toppmodell från Microsoft 👍

[Jens]
8/7/15, 6:50 PM
#15

Fillixa, nu kan jag inte annat än att jämföra operativsystem mot operativsystem. 

På tal om flaggskepp så kommer det i november två nya mobiler från Microsoft som sägs vara riktigt bra så du har något att se fram emot ;)

http://www.99mac.se/artikel/7420-rykte-microsoft-forbereder-nytt-flagskepp

Vixxen
8/8/15, 4:25 PM
#16

En minut att stänga av…

Vad är det man ska stänga av? 

Och hur gör man det?

[Jens]
8/8/15, 7:23 PM
#17

Har en funderare. Varför är de så jäkla hårda mot Microsoft egentligen när de Google är värre än Microsoft på att samla in information om den gemene mannen/kvinnan ?

[VSK]
8/8/15, 7:52 PM
#18

#17

Det är en mkt bra fråga Jens. Google är outstanding Microsoft att samla information.

[Jens]
8/8/15, 9:08 PM
#19

Verkar som spåren sitter kvar sedan länge tillbaks att 'vara hårda' mot Microsoft men det tycker jag inte är rättvist.

[VSK]
8/8/15, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#19

Bara kolla vad som sker bakom kulisserna när man besöker iFokus.se

Annons:
thenameless
8/8/15, 10:04 PM
#21

Inget i livet är rättvist. Men Svenssons vet generellt rätt lite om Googles övervaknings och insamlingsverksamhet.

Google vet numera troligen mer om dig och mej än Microsoft någonsin gjorde. Och de säljer dessutom informationen

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[VSK]
8/8/15, 10:08 PM
#22

Ta bara det här som exempel.

Om jag har en helt nyinstallerad dator och besöker en sida där man kan logga in med facebook. -hur tusan vet då den sidan vem jag är och att jag är jag? 😉-förutsatt att jag har facebook (vilket jag har).

Inte bara MS som binder användare med hårdvara mao.

thenameless
8/8/15, 10:19 PM
#23

Coockies och andra markörer på din dtor som sajten identifierar dig med särskilt om du loggar in

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[VSK]
8/8/15, 10:21 PM
#24

#23

Du läste aldrig vad jag skrev i #22 va?

[Jens]
8/8/15, 10:57 PM
#25

:)

[Jens]
8/8/15, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Via min surfplattas webbläsare ghostery visas alla trackers som denna sida kör nu. undrar hur lång listan skulle vara om jag inte hade betalt för att se reklam?

[VSK]
8/8/15, 11:10 PM
#27

#26

Men hur tusan kan du få upp så många?

Vad har du tillåtet 🤔

Prova att ta bort iFokus.se i din whitelist. 

Alltså som rent experimentsyfte nu bara 🤦‍♂️

Annons:
[Jens]
8/8/15, 11:20 PM
#28

Det kommer inte funka eftersom jag har betalat för att slippa se reklam så det hjälper inte om jag lägger iFokus i whitelist.

[VSK]
8/8/15, 11:27 PM
#29

#28

Du ska ta bort iFokus.se från whitelist.

Men hur tusan kan du få upp detta om du betalar för att slippa reklamen då?

Detta innebär att spårning är på ändå men reklamen visas ej?

[Jens]
8/9/15, 6:10 AM
#30

#29, ja det undrar jag också men dessa kanske inte är reklam utan enbart spårning. Jag ska testa att gå till en sida utan att logga in och se hur det blir.

[Jens]
8/9/15, 6:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Hmm, då fick jag upp 18 st istället för 10 st .

[VSK]
8/9/15, 6:28 AM
#32

#31

Fick du mera om du tog bort iFokus.se från vitlistan? 😮

[Jens]
8/9/15, 6:32 AM
#33

japp, men det är märkligt eftersom jag betalar för att slippa reklam men iFokus kanske menar att jag betalar för att slippa 'se' reklam men inte för att slippa spårning.

[VSK]
8/9/15, 6:57 AM
#34

#33

Ja det är märkligt. För detta innebär att de som betalat för reklamfritt, således mindre trafik och snabbare webbupplevelse till viss del blivit lurade?

Annons:
[Jens]
8/9/15, 7:07 AM
#35

#34

Mja, det är nog inte rätt utan det står så här:

"Eftersom vi vet att det finns medlemmar som störs av reklamen har vi tagit fram en tjänst som tar bort all reklam. När tjänsten är aktiverad så visas inga reklambanners för dig på någon av våra sajter."

Jag ser ingen reklam men det känns dock snöpligt att de inte tar bort spårningarna också. Jag märker en otrolig skillnad på att ladda en sida med reklam och utan reklam men det skulle säkerligen gå ännu snabbare om jag slapp dessa spårningar.

[VSK]
8/9/15, 7:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

#35

Jag har sniffat lite vad som sker i bakgrunden om man inte gör ett smack i webbläsaren.

Trafiken tickar på, även om den inte är stor. 

Undras varför accounts.google.com vill ha request härifrån (markerad med röd ram) 🤔

Nåväl, spännande detta 🤦‍♂️

Fillixa
8/9/15, 9:31 AM
#37

När det gäller reklam så kör jag iFokus reklamfritt med Internet Explorer med hjälp av en spårningsskyddslista  som tillägg.

Eller/och med ett annat program som har stoppat 704 spårningsförsök på 3 dagar trots jag inte besökt speciellt många sidor. Har ingen närmare info just nu om detta.

Enbart öppna iFokus 11 spårningsförsök, byta till datorn ifokus  38 spårningsförsök och sedan till tråden här 18 spårningsförsök.

Bara genom att öppna Expressens sida blockerades 10 spårningsförsök direkt

[VSK]
8/9/15, 10:00 AM
#38

#37

Stoppar TPL sub?

[Jens]
8/9/15, 3:37 PM
#39

Expressen: 11 spårningar.

Aftonbladet 10 st

Metro 10 st

iFokus 10 st

🤔

Zepp
8/9/15, 4:23 PM
#40

Eh.. krångla hur ni vill och använd vilket OS ni vill.. Storebror ser dig i allafall och vet mer om dig än vad dina föräldrar/make/maka gör!

De spårningar du kan stoppa och se, de är oftast de mest harmlösa, de du inte ser eller kan identifiera är de du skall vara rädd för!

SRA, NSA, FSB.. och alla de andra har stenkoll på dig, bara så du vet!

Det man kan undvika är att använda Internet.. för iomed att du går ut där så ser alla vad du gör.. alla som vill se vad du gör!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Jens]
8/9/15, 5:52 PM
#41

Oj, och allt handlade om Google och iFokus.🤔

Annons:
Zepp
8/9/15, 6:02 PM
#42

Mm.. fast allt handlar inte om ifocus och Goggle!

De två är förmodligen rätt harmlösa!

Goggle vet alla att de samlar in information och säljer den vidare!

Så den grejen är en valfrihetsfråga.. sen så iFocus lägger in annonser, det är deras grej.. dvs den som renderar pengar, dels går det via Goggle, dels andra reklamservrar!

Dvs.. ingen kan i dag klaga på att man kartläggs, det gör alla.. det man skulle kunna vara misstänksam emot är myndigheter och diverse säkerhetstjänster.. men dessa lär du alldrig kunna värna dig emot!

Både FRA, NSA och FSB byter och köper information!

De vet vem du är, var du bor och vilka svagheter du har!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Jens]
8/9/15, 7:08 PM
#43

VSKs och mitt samtal handlade om Google och iFokus. Att iFokus vill ha pengar för att man tar bort reklam gör jag gärna med glädje för att sponsra dem vilket jag har gjort.

[VSK]
8/9/15, 7:14 PM
#44

#40 så du menar att "storebror" vet mer om mig än vad min fru gör? Kom igen nu Zepp. Kom med in i matchen. 🙂

Zepp
8/9/15, 7:38 PM
#45

Storebror vet mer om dina surfvanor än vad din fru gör!

Om det gör någon skillnad?

#43

Jodå.. inget som helst missförstånd om vad diskutionen ursprungligen handlade om!

Mitt lilla inflikande handlade om att lyfta blicken och se helheten.. det du gör på internet spåras!

Det mesta spåras utan att du har en aning eller kan göra något som helst åt det.. förutom att undvika Internet.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Jens]
8/9/15, 7:44 PM
#46

Zepp, jag jobbar på en IT-avdelning på en stor kommun så jag är väl medveten om vad som händer via internet. 🙂

[VSK]
8/9/15, 7:51 PM
#47

🙂

Zepp
8/9/15, 7:51 PM
#48

Då kommer följdfrågan.. vraför bry sig om kända kommersiella "spårare"?

De kan man undvika om man inte vill använda deras tjänster.. som regel?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[VSK]
8/9/15, 8:02 PM
#49

#48

Hur undviker du allt vad google heter ?

Zepp
8/9/15, 8:06 PM
#50

Gör jag inte.. utan man skall ställa allt i rätt relation!

Jag vet att "de" vet allt om mina surfvanor.. vilket kan användas emot mig den dag jag inte sköter mig!

Det kan oxå användas för att komma åt mig genom mina svaga punkter/böjelser.. välkommen till sybervärlden!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
8/9/15, 8:12 PM
#51

#50

Jag vet inte vad du har för böjelser och vill nog inte veta det heller ☝️

Cybervärlden entrade jag på 90-talet 🙂

Och jodå det går att undvika väldigt mkt på nätet, men det blir ingen vidare surfupplevelse.

Är man beroende av nån googletjänst så tillåter man bara google som första part och blockerar allt annat. Busenkelt.

thenameless
8/10/15, 4:18 PM
#52

Inte för att jag är säker på att de är bättre överhuvud taget? Men Yahoo finns kvar om ni vill undvika google?

Och Firefox hoppas jag har färre trackers än google och explorer

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[VSK]
8/10/15, 4:23 PM
#53

#52

Firefox och Opera ligger mkt bättre till än Chrome och IE/Edge.

Zepp
8/10/15, 7:49 PM
#54

Tror inte jag har några anmärkningsvärda böjelser.. och det kan säkert användas mot mig en dag om regimen/företagen börjar spåra ut?

Grejen är väl snarare att allt fler lägger ut stora delar av sitt privatliv på Internet.. så att de flesta kan checka när de skall bryta sig in i din bostad, alternativt locka dig med olika erbjudanden!

Det gäller både seriösa och oseriösa personer/organisationer/myndigheter!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

thenameless
8/11/15, 12:51 PM
#55

#54 Vi tycker säkert att vi inte har något att dölja att det inte finns något intressant för myndigheter/företag att samla in? Men sen om du får reda på vad de har om dig… Då tycker du nog inte det är lika bagatellartat längre?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Zepp
8/11/15, 8:07 PM
#56

#55

Det är ju det jag säger!

Myndigheter/företag, Svenska som utländska vet en massa om dig.. och mig!

Allt man gjort på Internet kan användas emot dig!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
8/11/15, 8:22 PM
#57

#56

Och varför skulle allt (vad nu allt innebär) vändas emot en människa menar du?

Som sagt det är skitenkelt att vara väldigt anonym (helt anonym går inte), men det kommer inte bli någon vidare surfupplevelse.

Det måste vara otroligt jobbigt att tänka som du skriver att allt kan användas emot en. 

Vad tror du det finns för information som din telefon avger? -jag utgår ifrån att du har nån smartphone med GPS aktiverat samt lite appar installerat.

Ska man tänka så där så kan man ju flytta ut i en koja mitt i urskogen utan el.

För att gå OnT igen, så är det ju inget vidare snyggt gjort av iFokus om iFokus genererar "osynlig" trafik även om reklamen inte syns, för de som sitter med surfpott. Dessutom så drar allt onödigt mkt batteri en en smartphone. Det är problematiskt redan med för kort batteritid.

Jag surfar sällan med mobilen till iFokus för det går inte. Är det inte buggar i massor så är det reklam eller osynlig belastning av bandbredden.

Record
8/11/15, 10:50 PM
#58

Att bli avlyssnad är inget nytt för en gammal telegrafist, låg man 100 Hz från nominella frekvensen var man känd, likaså stilen man sände o hastigheten. Kanske tid att gå tillbaka till Telnet och BBS'er. eller den egna stn. Tur man är latare och inte loggar vad Firefox gör när man stänger av. 🤔

thea_thea
8/12/15, 4:00 PM
#59

Haha, min dator vill att jag uppdaterar till Windows 10. Glöm det 😉😃

[VSK]
8/12/15, 6:14 PM
#60

#59

Nä, kom igen nu va ☝️

😃

thenameless
8/12/15, 8:51 PM
#61

#58 Det är en hel del folk som fortfarande kör BBSer så varför inte?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Record
8/12/15, 10:37 PM
#62

#61

Har sett att det finns, men förr så fick jag ringa upp BBS'en på telefon och lägga luren på modemet, men i dag har jag bara HP jag är ansluten till när det gäller datorservice.

Annons:
[VSK]
8/12/15, 10:42 PM
#63

😃

Record
8/12/15, 11:10 PM
#64

#63

Det är ett senare modem du visar mitt var med 2 "muffar" för luren.

Under de tre sista dagarna hr jag fått sitta i telefon och avråda mina kunder att inte uppgradera till Win 10, med risk att inte få igång datorn igen, då 3 månaders bokföring o moms skall vara inne den 17 Aug.

[VSK]
8/12/15, 11:11 PM
#65

#64

Jag tog första bästa jag hittade på youtube 🙂

[HelwardMann]
8/13/15, 2:43 PM
#66

#13 Jag kör FreeBSD, och jag kan använda mina banktjänster helt problemfritt. Det sista problemet jag hade, var att e-legitimation inte fungerade, eftersom den appen bara fanns för Windows och Mac. Det problemet undanröjdes för något år sedan, när möjligheten att logga in på datorn med mobilt BankID i telefonen infördes.

JonasDuregard
8/14/15, 9:46 AM
#67

#22 "Om jag har en helt nyinstallerad dator och besöker en sida där man kan logga in med facebook. -hur tusan vet då den sidan vem jag är och att jag är jag? Skämtar-förutsatt att jag har facebook (vilket jag har).

Inte bara MS som binder användare med hårdvara mao. "

Vad menar du? Misstänker du att hårdvaran i datorn på något sätt minns din identitet och att webbläsaren vidarebefordrar den informationen till FB? 

Det tvivlar jag starkt på och kan tänka mig många enklare förklaringar. Vad använder du för webbläsare?

thenameless
8/14/15, 10:42 AM
#68

#67 intressant fråga jag tänkte mest på ip nummer och liknande vet inte om man på en tom dator kan få specifik id specifikation vid en hackning/spårning?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

JonasDuregard
8/14/15, 11:27 AM
#69

#68 IP-nummer var en av de enklare förklaringarna jag tänkte på. 

"vet inte om man på en tom dator kan få specifik id specifikation vid en hackning/spårning?"

Det finns ju en del information i datorns som vanligtvis inte raderas för att hårddiskarna formateras (MAC-adresserna på nätverkskort till exempel), och om någon har tillgång till dem skulle de med någorlunda säkerhet kunna känna igen en dator även efter att den är "helt nyinstallerad" som VSK säger. 

Men att Facebook skulle använda sig av något sådant verkar osannolikt och om en webbläsare eller plugin läcker sådan information så betraktas det nog som en sårbarhet.

Annons:
Zepp
8/15/15, 11:55 AM
#70

#57

Altså.. om du nu råkar i klammeri så kan myndigheter spåra vad du gjort på Internet!

Dvs den dagen de vill komma åt dig så finns allt du gjort på Internet lagrat!

MAC adresser är statiska.. de går alltid att spåra!

Så även om du köpt din dator/hårdvara/telefon kontant.. så går det att genom uteslutningsmetoden komma fram till vilken hårdvara du användt!

Kriminella är mycket medvetna om detta och använder hårdvara enstaka gånger, varvid de sedan slängs/förstörs!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JonasDuregard
8/15/15, 12:07 PM
#71

#70 Det är lätt att byta/spoofa en MAC-address. De flesta routrar har en inbyggd funktion för det. Att förstöra datorn för att byta MAC-address vore sanslöst överdrivet. 

"MAC adresser är statiska.. de går alltid att spåra!"

Den enda som vanligtvis (med ett par sällsynta undantag) har tillgång till din dators MAC-address är din internetleverantör (eller snarare har de din routers MAC-address). Men de behöver knappast den för att spåra vad du gör. 

"Så även om du köpt din dator/hårdvara/telefon kontant.. så går det att genom uteslutningsmetoden komma fram till vilken hårdvara du användt!"

Vad menar du med uteslutningsmetoden?

Zepp
8/15/15, 12:42 PM
#72

Man spårar mönster!

De flesta av oss har en fast bostad/ett fast arbete.. så oavsett hur du ansluter så ansluter du till vissa servrar, vilka har sina MAC adresser/fasta lokaler!

Så även om du spofar så ansluter man som regel till samma stationer.. såvida man inte byter operatör varje dag.. och ofta ligger olika operatörer på samma station hur som helst!

Och för att kunna ansluta till en operatör så måste du kunna identifiera dig som en legitimerad användare av deras nätverk!

Vad jag vet går det ännu inte att komma in på något nätverk utan att vara behörig?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
8/15/15, 1:05 PM
#73

#67

Spelar ingen roll vilken webbläsare du har om den är i default. Prova så får du se.

Det är ingen nyhet att komponenter i en dator har specifik id. Hur tror du att aktiveringen fungerar gällandes Windows 10

Google vägrar avslöja hur inloggningen funkar.

[VSK]
8/15/15, 1:06 PM
#74

#69

Så gott som alla säkerhetsexperter har gått ut och varnat för just detta.

JonasDuregard
8/15/15, 7:57 PM
#76

#73 "Spelar ingen roll vilken webbläsare du har om den är i default. Prova så får du se."

Vilken webbläsare man har spelar roll, har du till exempel en som synkar dina cookies mot en server så får du ju tillbaks dem du hade innan ominstallationen.

Provade IE och Firefox, men Facebook visste inte vem jag var i någon av dem. 

Är du säker på att du inte loggat in på Facebook eller någon relaterad tjänst? 

"Det är ingen nyhet att komponenter i en dator har specifik id. Hur tror du att aktiveringen fungerar gällandes Windows 10?"

Om du har en webbläsare som skickar den informationen till webbsidor du besöker borde du byta webbläsare, för så ska det inte vara.

Annons:
[VSK]
8/15/15, 8:51 PM
#77

JD, hur ska du kunna synka om du ej är inloggad i nånting? Jag provade Chrome just då. Möjligt att Google har skärpt till sig lite eftersom de fått en del kritik gällandes säkerhet. Givetvis så rensade jag cookies före testet. Och med enbart den fliken aktiv. 

Vad har en webbläsare med aktiveringen av Windows 10 att göra 🤔

Upp till toppen
Annons: