Annons:
Etikettwindows
Läst 1447 ggr
Tarotstollan
2015-08-06 23:55

Dålig internetåterkomst.

Det verkar som min dator försöker installera Windows 10 utan att jag har anmält mig till att vilja ha det.  Nu håller min internetåterkomst på och höjer och sänker tillkomsten , det skall vara 5 streck men bara 4 är tända. Jag har gjort en hel genomsökning på datan och även dragit ur modemet och startat om igen men det är fortfarande likadant.
Kommer det att rätta sig till eller kommer det vara på detta viset hela tiden bara för jag avstår från Windows 10? Nu kostar det ju dessutom att uppdatera!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[VSK]
2015-08-07 00:04
#1

Menar du att mottagningsstapeln är 4 pinnar istället för 5?

Det kostar inget att uppgradera om du har giltig version av Windows 7 eller nyare.

Tarotstollan
2015-08-07 00:20
#2

Ja, jag menade mottagningsstapeln och ja jag har 4 inte 5 som det skall vara.
Jag har troligtvis ingen användning för Windows 10 och ju mer jag läser att det krånglar för andra ju mer panik får jag då jag inte kan något om installeringar och sådant. Har heller ingen som kan hjälpa mig och ringa till ComHem är ett hasardspel för det är aldrig säkert att man får prata med en som kan hjälpa mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
2015-08-07 00:37
#3

Att stapeln ändrar värdet med en pinne i ditt fall är enbart normalt. Det kan räcka med ett högtryck tex. Eller att din dators antenn/er har flyttat på sig lite mm.

För att slippa Windows 10, avinstallera  KB3035583.

Starta Windows Update.

Välj visa historik.

Välj installerade uppdateringar.

Skriv in  KB3035583 i sökrutan.

Tryck på uppdateringen du vill avinstallera.

Starta om datorn när avinstallationen är klar.

Installera inte  KB3035583 om du inte vill ha Windows 10. Högerklicka på den uppdatering i Windows Update öch dölj denna.

Tarotstollan
2015-08-07 01:05
#4

Vad jag undrar är hur länge försöker den uppdatera om jag bara struntar i det, hittills har den försökt 6 gånger? Började den 1/8.
Jag får be någon i så fall som kanske kan fixa det här som du skrev om. Jag ger mig inte på sådana saker själv. Nu vet jag ju att informationen finns här om jag behöver den. Tack för hjälpen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
2015-08-07 07:34
#5

#4

Jag vet inte hur länge den försöker uppgradera. Antagligen tills programmet lyckats. 

Läste för ett bra tag sen om nåt program som gick att ladda ned som skulle inaktivera detta, men inte tusan kommer jag ihåg vart jag läste det.

Upp till toppen
Annons: