Annons:
Etikettwindows
Läst 2753 ggr
beem
2015-08-11 17:47

Ändra färg på appar

Appar som tillhör de program jag har i datorn tex Photoshop,  Paint Shop Pro, Adobe Reader osv har så tråkiga färger - grå. Apparna som kom med Win. 10 är så färggranna.

Jag försöker hitta en inställning för att ändra färg. Går det ?

Ja - i-landsproblem 😉men så mycket trevligare jobba med fina färger.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
ru4real
2015-08-13 16:20
#1

Det går ju att byta ut dem, men det är inte helt enkelt. En den har en .ico fil sin man kan bytte mot en annan ikon, men en den har programikonen inslag i själva .exe-filen och då blir det svårare. Så svaret på din fråga blir både ja och nej.

beem
2015-08-13 16:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Jag vet inte om jag missförstår dig.

Jag menar ändra den färg som är på apparna i Windows. Tex har jag en app för Photoshop - en blå snygg bild men i Win. 10 läggs det som en ram kring den som är grå.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
2015-08-16 06:41
#3

#2

Att byta färg/utseende på dessa ramar tror jag inte går utan inblandning av tredjepartsprogram.

beem
2015-08-16 19:38
#4

#3 Du har nog rätt. Jag har letat i datorn och på nätet och hittar ingen lösning. Jag får leva med det grå. 🙂

Tack för ditt svar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
2015-08-16 19:39
#5

🙂

Kaj
2015-08-17 10:30
#6

Har inte testat men kanske är det ikonen för programmet som kan visa den på startfältet i olika utseenden.
Pröva alltså att leta upp programmet via sök funktionen och högerklicka och välj egenskaper. Där skall det finnas en funktion för att byta ikon som programmet visas med.
Som sagt harinte kollat detta men det kan ju vara värt att försöka

Annons:
beem
2015-08-17 15:18
#7

# Vad jag kan se så går det byta men då till helt annan icon som inte hör ihop med programmet. Jag vill ha kvar orig. ikonen men med en gladare färg runt om precis som det är på apparna som kom med Win. 10. Jag tror  inte det går ändra som jag tänker……….det var väl bara en vag dröm att få lite gladare färg på apparna. 🙂


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: