Annons:
Etikettövrigt
Läst 928 ggr
*~HamsterHamster~*
8/27/15, 6:44 PM

Facebook

Hejsan^^

Tyvärr är jag pga. skolan nästan tvungen till att använda facebook, jag missar en el del saker.

Jag vill dock inte att facebook använder all min information, så fort jag registrerar mig säger jag ju typ att de får använda mina saker hursomhelst, sälja ge vidare osv.

Ska jag använda facebook över en annan dator, kanske lite äldre, ta en ny mailadress och inte säga allt om mig?

Hur ska jag helst göra det så att de inte har någon möjlighet att nå mig över adnra enheter och mail-adresser?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
[VSK]
8/27/15, 8:33 PM
#1

Så fort du har nåt med Google att göra så kan du räkna med att de snokar. Det kommer du aldrig att komma ifrån. Har du tex facebook endast i en webbläsare och allt annat i en annan webbläsare så sniffar den webbläsare du har om du har facebook på den andra webbläsaren. 

Det finns en massa tillägg att installera som talar om vad som sker i det dolda mm.

Vill du minimera riskerna med att "info" läcker så skall du absolut inte köra facebook i google chrome utan tex Opera med en del tillägg installerat. Sedan så bör du endast välja den webbläsaren för facebook och inget annat. 

Det finns tillägg som blockerar det mesta men det blir inte så trevligt att surfa då, men det har ju ingen roll om du endast kör facebook på den webbläsaren.

Gällandes ditt facebook-konto så kan du välja att inte nämna någon information alls om dig. Tänk på att ej surfa nånstans med den webbläsaren. Sen måste du ställa in säkerheten i facebook en del. 

Gällandes det material du delar på facebook så spelar det ingen roll vilken webbläsare/tillägg du kör med för det är Google som äger de. 

Oavsett webbläsare du kommer köra med så ställ in säkerheten i det.

Upp till toppen
Annons: