Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1526 ggr
Lottavo
2015-09-01 21:19

skrivaren tycks ha somnat...

Har en butiksny Epson xp-325… allt ser ut att vara som det ska, får inga felmeddelanden eller något. Det finns bläck, papper etc… Men den skriver inte ut, utan samlar bara dokumenten på kö. Någon som vet vad som kan vara fel?

Annons:
Record
2015-09-01 21:41
#1

När du valt att skriva ut, ser du då att rätt skrivare syns på översta raden i utskriftsmenyn? Förutsätter att rätt drivrutiner finns med.

Lottavo
2015-09-01 21:48
#2

Ja, rätt skrivare står där,

 allt funkade tills nyligen, vet inte vad som hänt.

Record
2015-09-01 22:00
#3

Gå in i utskriftshanteraren och töm den, det kan vara första inlagda filen som felar så börja med den. Alternativt självtest av skrivaren.

Lottavo
2015-09-01 22:05
#4

Har tömt kön redan… :(

Record
2015-09-01 22:11
#5

Och självtesten funkar? Förutsätter att du startat om både skrivare och dator, samt att inte det sitter pappersrester i skrivaren. Hur gick självtesten?

Lottavo
2015-09-01 22:12
#6

Får inte bort två av dokumenten ser jag nu…

Annons:
Record
2015-09-01 22:17
#7

Då får du köra en runda till med tipsen, det räcker inta att pausa i utskriftshanteraren.

Lottavo
2015-09-01 22:43
#8

Nej, jag pausade inte utan valde ta bort… Men efter omstart av datorn så försvann i alla fall hela utskriftskön…

Håll tummarna

[VSK]
2015-09-02 05:10
#9

Ett vanligt fel när det gäller att fylla på i utskriftskön är om man har en skrivare som är trådlöst inkopplad, och skrivaren fått ny IP-adress av DHCP (router mm) och datorn har felaktig IP-adress till skrivaren.

Då löses det enklast att använda statisk IP i skrivaren eller sätta MAC IP-binding i router/brandvägg mm.

Record
2015-09-02 10:10
#10

Ja , tummarna är alldeles vita nu.😉

Hoppas det räcker så vi inte behöver gå in på hur skrivaren är ansluten till datorn , men det får du skriva hur.

Upp till toppen
Annons: